קרקס בהפועל עפולה

השבוע הסוער שעבר על הפועל עפולה, הדגיש שוב עד כמה – למרבה הצער -המועדון הזה מתנהל כמו קרקס. החוסר יכולת לקבל החלטות בזמן, מנכ"ל מועדון שמתפקד על תקן דובר ומשגר הודעות סותרות, ויו"ר ונשיא שלא מסונכרנים ביניהם, מה שיוצר לא פעם מתח גדול מאחורי הקלעים. אורי דוד בטור אישי חריף

באיחור של כחודשיים נזכרו בהפועל עפולה לקבל החלטה מתבקשת ונפרדו השבוע מהמאמן ניסן יחזקאל שלמעשה נכשל בתפקידו.
קבלת החלטות, כך נוכחנו לדעת לגבי הנהלת עפולה, היא לא בדיוק הצד החזק שלהם, כפי שהיה גם בסוגיית גיא דיין שנמתחה כמו מסטיק. לא בכדי, גם ההחלטה לגבי הפיטורים של ניסן יחזקאל לא עברה חלק בהנהלה. וגרוע מכך, היא הפכה לפארסה מביכה. ביום שני בבוקר נפגשו ראשי הקבוצה עם המאמן, שלאחר מכן ירד למגרש והעביר אימון כרגיל. על פניו, נראה היה שיחזקאל קיבל עוד כמה ימי חסד, כפי שקרה לא מעט פעמים העונה. אלא שאז התפרסמו בכלי התקשורת שהמאמן יחזקאל סיים את דרכו במועדון (זה קרה בזמן שיחזקאל העביר אימון).


איך הגיבו לכך בהנהלה? אז ככה, היו"ר דני אסולין והמנכ"ל תומר רחמים המשיכו לטעון בביטחון מופגן שהדיבורים סביב הפיטורים של ניסן יחזקאל אינם נכונים: "סיפורי מעשיות ובדיות של אנשים בעלי אינטרסים שכל מטרתם היא לפגוע בקבוצה". והנשיא ששי יעקב, שרק נחת מחופשה פרטית בתאילנד, העדיף להתחמק באלגנטיות מהעיתונאים, כי כנראה ידע שהפרסומים לגבי המאמן אכן נכונים.


אגב, עוד באותו היום, בהפרש של כמה שעות בלבד, המנכ"ל תומר רחמים, שמתפקד גם בכובע של הדובר, כי אין כזה למועדון, שיגר הודעה לתקשורת ובה נכתב כי "בפגישה שהתקיימה הבוקר בין ההנהלה לניסן יחזקאל סוכם על הפסקת עבודתו של האחרון". הסתירות המביכות והקיצוניות בין ההודעות השונות שהוציא המועדון – התקבלו בגיחוך אצל כל מי שעקב אחרי הפרשה בכלל ואצל העיתונאים בפרט.
בהמשך התברר, כי ככל הנראה "גורם בהנהלה" הדליף את המידע לתקשורת בכוונת זדון, למרות שסיכמו בחדרי חדרים לחכות עם זה, וזאת בכדי לשים סוף פסוק לעידן ניסן יחזקאל בעפולה.

הנפגע העיקרי מהמהלך הזה, פרט לתדמית הבעייתית שנוצרה למועדון, הוא כמובן ניסן יחזקאל, שאומנם נכשל מקצועית, אבל זה לא מקנה להנהלת עפולה את הזכות לרמוס את כבודו בצורה כל כך מביכה ואכזרית.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בשורה התחתונה כולם יודעים איך זה נגמר עם ניסן יחזקאל, אבל מה שאולי רבים לא יודעים זה שמאחורי הקלעים היה הרבה מתח ועצבים בין חברי ההנהלה לגבי אופן הפעולה מול המאמן ועל כך שאחד מחברי ההנהלה, כנראה, פעל בניגוד לסיכום הראשוני.
השבוע הסוער שעבר על הפועל עפולה מדגיש שוב עד כמה – למרבה הצער – המועדון הזה מתנהל כמו קרקס. לא זו בלבד שהקבוצה לא מספקת תוצאות על המגרש, נדמה כי קיים חוסר סנכרון משווע בין היו"ר דני אסולין לנשיא ששי יעקב לגבי אופן קבלת ההחלטות. כשכל אחד מהם, כך נדמה, משדר על גל אחר ומושך את המועדון לכיוון אחר שהוא מאמין בו. וביניהם יש את המנכ"ל תומר רחמים שמוצא את עצמו לא פעם בתחושת בלבול ומרמור. ובכלל, כל ההתנהלות מסביב הפכה למאוסה ולא רצינית שרק פוגעת בתדמית של המועדון. ואולי זה גם מסביר מדוע האוהדים לא מגיעים למגרש.

אולי יעניין אותך גם
עפולה: יחזקאל סיים את דרכו. דורה, לנדאו וסער מועמדים
עפולה: "הדיבורים סביב מעמדו  של יחזקאל? רכילויות מהרחוב"
הבלגן חוגג בעפולה: גיא דיין הושעה מהאימונים