מגדל העמק: קראו לשכן ודקרו אותו למוות

שופטי בית המשפט המחוזי בנצרת גזרו היום את דינם של אב ובנו ממגדל העמק, שרצחו את שכנם. "הנאשמים קיפדו חיים אדם, אב למשפחה, אשר לא פגע בהם, פרט לכך שהביע זעמו על נאשם 1 (הבן) שהפעיל כלי תחבורה רעשני מסוג טרקטורון…הם עשו שימוש אלים ואכזרי בסכינים שבידם, כנגד המנוח", כתבו השופטים בגזר הדין

בית המשפט המחוזי בנצרת גזר היום את דינם של אב ובנו ממגדל העמק בפרשת רצח שכנם אנדריי נפומיאשצ'י שהעיר על רעש שעלול היה להעיר את בתו התינוקת. על האב אליהו קריספיל, בן 54, נגזרו 16 שנות מאסר ועל בנו מוטי שהודה והורשע בהסדר טיעון בסיוע להריגת השכן נגזרו שש שנות מאסר. האב ובנו גם חוייבו לשלם לאלמנה סכום כולל של רבע מיליון שקלים.

הנרצח אנדריי נפומיאשצ'י ורעייתו אוקסנה. צילום: באדיבות המשפחה
הנרצח אנדריי נפומיאשצ'י ורעייתו אוקסנה. צילום: באדיבות המשפחה

[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• חשש שבתו התינוקת תתעורר ונרצח בדם קר

על פי כתב האישום המתוקן ב-24-11 בשנת 2015 הנאשם רכב על טרקטורון ברחוב הרב בוסקילה בעיר. רעש הטרקטורון העיר את נפומיאשצ'י והוא ביקש מהנאשם מוטי קריספיל שלא להרעיש מחשש שבתו התינוקת תתעורר. בהמשך התפתח עימות בין המנוח לאב והבן לאחר שהמנוח שב לביתו. בלבם של השניים גמלה החלטה לפגוע בנפומיאשצ'י. האב הצטייד בשני כלים חדים ובנו בסכין מטבח שאורך להבה 19 ס"מ.
האב קרא למנוח לרדת בקריאות מאיימות וזה ירד עם לום מתכתי. בהמשך האב ובנו רצו לעבר המנוח ודקרו אותו מספר רב של פעמים כל חלקי גופו. בשלב הבא העלים האב את הכלים החדים ובנו שטף את הסכין שהייתה מגואלת בדמו של הנרצח. הוא גם החליף את בגדיו שהיו מוכתמים בדמו של נפומיאשצ'י. "הנאשמים קיפדו חיים אדם, אב למשפחה, אשר לא פגע בהם, פרט לכך שהביע זעמו על נאשם 1 (הבן) שהפעיל כלי תחבורה רעשני מסוג טרקטורון…הם עשו שימוש אלים ואכזרי בסכינים שבידם, כנגד המנוח", כתבו השופטים בגזר הדין.