בהתאם להוראות פיקוד העורף: מערכות החינוך באזור העמקים שבות לשגרה

הודעת פיקוד העורף על חזרה לשגרה הובילה את רשויות האזור לנסות ולפעול לקיים שגרה חינוכית. מה קורה בעיר מגוריכם? כל הפרטים
צילום ארכיון: שחקים

פיקוד העורף עדכן הלילה כי ניתן לקיים פעילויות חינוכיות ללא הגבלות, בניגוד להודעה הראשונית שאסרה זאת. ההודעה המאוחרת הובילה לתרעומת רבה בקרב השלטון המקומי והורים שהביעו ביקורת על הבלבול וחוסר הוודאות. ברשויות האזור נערכו בהתאם במטרה להקל על ההורים ולסייע לחזור לשגרה.

• עמק יזרעאל

בהודעה של המועצה האזורית עמק יזרעאל נכתב: "בהתאם לעדכון הוראות פיקוד העורף והסרת המגבלות על מערכת החינוך, אנו עושים את מירב המאמצים לאפשר חזרה לשגרה בהקדם האפשרי.
להלן עדכון בנוגע לפעילות המערכות החינוכיות השונות. מעונות היום ומערכות הגיל הרך והגנים: חלק מהמערכות החלו לפעול היום, כולל גני חינוך מיוחד, בכפוף לזמינות הצוות ויכולת הזנה. החל ממחר כלל המערכות יפעלו כרגיל. קייטנות בית הספר של פסח: יפעלו החל ממחר כרגיל, כולל הסעות. מפעלי פסח של מחלקת ילדים ונוער: טיול ז'-ח' יצא לפועל כמתוכנן. טיול ד'-ו' – אנו עובדים על תוכנית חלופית, הודעה בנושא תצא במהלך היום מרכזות ורכזי הנוער ישירות להורים.
ספורט: חוגי ואימוני הספורט יתקיימו היום (אימונים – ללא הסעות).
הבריכה המחוממת בנהלל שבה לפעילות החל מהיום למנויים וחוגים.
החל ממחר, כל קייטנות הספורט חוזרות לפעילות מלאה".
עוד הוסיפו במועצה: "אנו מודים לכלל הצוותים החינוכיים בכל המסגרות החינוכיות וביישובים, על ההתגייסות וההיערכות המהירה, כשביטחון, אחריות ובטיחות הילדות והילדים עומדים לנגד עיני כולנו. הערכתנו הרבה לכולם.ן!".
בכל שאלה ופניה ניתן לפנות למוקד המועצה בטלפון 04-6520100.

• עפולה
בהודעה של העירייה נכתב: "שינויים במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף. בתום הערכת מצב שהתקיימה מאוחר בלילה הוחלט כי החל מהיום יותרו הפעילויות החינוכיות בכל רחבי הארץ. בעקבות כך, מערכות החינוך העירוניות מתארגנות בהתאם לחזרה הדרגתית, אולם ייתכנו שיבושים בגלל ההודעה המאוחרת במהלך הליל. ההורים מתבקשים להיות בקשר עם מערכות החינוך של ילדיהם כדי לוודא מתי ייפתחו היום". במהלך היום הודיעו בעירייה ייפתחו מרבית מערכות החינוך העירוניות, ללא היסעים והזנה, לאור ההתראה הקצרה שהתקבלה מפיקוד העורף ומשרד החינוך.

• גלבוע
מהמועצה האזורית גלבוע נמסר: "בהמשך למדיניות ההתגוננות המעודכנת של פיקוד העורף, החל מהיום יפעלו גני ילדים וקייטנות בבתי הספר ביישובים בהם הצוותים מספיקים להתארגן. הודעה על כך תצא מרכזות קייטנת בתי הספר והגננות. אנו פועלים על מנת שמסגרות החינוך בישובים יחזרו לפעילות מלאה. הודעת עדכון בנוגע ליתר המסגרות תצא בהמשך היום, לרבות החינוך הבלתי פורמלי והחוגים.
החל ממחר, מסגרות החינוך יחזרו לעבוד כמתוכנן.

• נוף הגליל
הקייטנות בגני הילדים ובבתי הספר בנוף הגליל יפעלו היום מהשעה 9:00 עד 13:00. העייריה עדכנה את ההורים כי הם מתבקשים להצטייד בארוחת עשר לילדים.

• מגדל העמק

בהודעה של הרשות נמסר: "בלילה פיקוד העורף הותיר לקיים פעילויות חינוכיות. הרשות ערוכה לפתוח את מערכות החינוך כמעט באופן מלא ואלו נפתחו החל מהיום בשעה 08:00. שימו לב, צהרונים בבתי ספר יפעלו החל ממחר. גנים קיבוציים יפעלו עד השעה 14:00. מעונות היום יפתחו גם הם. לשעת הפתיחה המדויקת יש להתעדכן מול מנהלת המסגרת".

• בית שאן
בעירייה עדכנו את התושבים כי פיקוד העורף החליט במפתיע לקראת חצות שחוזרים לשגרה. "מפאת זמן ההתארגנות הקצר החלטנו לפתוח את המסגרות השונות החל משעה 10:00. גני ילדים שעת סיום: 14:00. בתי ספר: 13:00. במידה ויהיו בעיות נקודתיות התושבים יעודכנו", הוסיפו ברשות.