שלושה עשורים של כאב: עיריית עפולה קיימה את הטקס השנתי לנספי הטרור ופעולות האיבה

לפני 30 שנה בדיוק ספגה עפולה את פיגוע התופת הראשון בישראל והגדול ביותר שידעה בירת העמק ומאז מקיימת העירייה מדי שנה את העצרת לזכרם של נרצחי הטרור ופעולות האיבה – שאליהם נוספו השנה שלושה שמות נוספים
צילום: עיריית עפולה

ביום ראשון השבוע התקיימה באנדרטת הטרור בלב העיר עפולה העצרת הממלכתית לזכרם של חללי הטרור ופעולות האיבה, בני ובנות עפולה. הטקס מתקיים כבר שלושה עשורים בערב יום השואה כיוון שבמועד זה אירע פיגוע התופת הגדול בתולדות העיר, בסמוך למיקום זה, תחנת האוטובוס הסמוכה ברחוב חטיבה תשע, בדיוק לפני 30 שנה, בשנת 1994.
במהלך הטקס נישאו תפילות ודברי זיכרון ע"י נבחרי הציבור ובני המשפחות השכולות ובראשם אבי אלקבץ ראש העיר. אחד הרגעים המרגשים ביותר בטקס היה נאומה של סימה אשואן, אימו של סהר אשואן ז"ל, אשר נשאה את דברי המשפחות השכולות.
בנה, סהר ז"ל בן ה-22 בהירצחו נוסף השנה לרשימה של חללי הטרור ופעולות האיבה של העיר עפולה יחד עם חברו הטוב, ליאב אסייג ז"ל בן 24 בהירצחו הי"ד ואבי דדון ז"ל בן 44 בהירצחו הי"ד שנרצחו במסיבת הטבע "נובה" שהתקיימה בשבעה לאוקטובר סמוך ליישוב "רעים" בעוטף באותה שבת שחורה של השבעה באוקטובר. הטקס לווה בקטעים אומנותיים שבוצעו ע״י להקת ״צעירי עפולה״ ובסופו הונחו זרי הזיכרון למרגלות האנדרטה. יהי זכרם של חללי הטרור ופעולות האיבה ברוך לעד.

שובר את המסך בעמק: פרס "כד החלב" יוענק השנה לאיש התקשורת דני קושמרו

|

"ברזל, הזהב הטבעי": על אנמיה בתינוקות

|

״דרכו של מתן נמשכת ותימשך״

|