קורס טיס 186: שלושה בוגרים ובוגרת מעמק יזרעאל נוסקים לשמיים

טקס הסיום של הקורס ייערך מחר בבסיס חיל האוויר בחצרים. ארבעת הטייסים החדשים מעמק יזרעאל מספרים לראשונה על הטיסות, האתגרים, תחושת הגאווה והפטריוטיות והדמויות שהשפיעו עליהם. צילום: דובר צה"ל

סגן ג' בת 22 מעמק יזרעאל, מסיימת את הקורס כנווטת תובלה

טקס סיום קורס טיס מספר 186 יערך מחר בבסיס חיל-האוויר בחצרים ובו יוענקו כנפי טיסה לבוגרי ובוגרות הקורס. את קורס הטיס יסיימו השנה 33 צוערים וצוערות, מתוכם
שתי נשים ו31 גברים, אשר יעמדו על רחבת המסדרים במעמד קבלת כנפי הטיסה.
המסדר הנוכחי נערך בסימן 75 שנות לוחמה אווירית ועוצמה ישראלית. כנהוג, בטקס יתקיים מפגן אווירי מרשים עם מגוון כלי הטיס של חיל-האוויר. הטקס יתקיים במעמד נשיא המדינה, ראש הממשלה, שר הביטחון, ראש המטה הכללי, מפקד חיל האוויר, מפקדים נוספים ומשפחות הבוגרים.
בין המסיימים, 4 בוגרים מעמק יזרעאל.

סגן א' בן 21, מסיים את הקורס במגמת מסוקים. צילום: דובר צה"ל
סגן א' בן 21, מסיים את הקורס במגמת מסוקים

• "כמות האחריות שיש לך היא עצומה"

סגן א' בן 21, מסיים את הקורס במגמת מסוקים. א' מספר על הרגע בו הבין שהוא רוצה להיות טייס, "בסוף שלב ראשוני, הבנתי את החשיבות והייחודיות של מה שצריך פה, הבנתי שזה מה שמעניין אותי ושזה מה שאני רוצה לעשות". א' מספר על התחושות בקורס ובמגמה, "חברים טובים, אחד למען השני, האווירה במגמה טובה, אני שמח ששובצתי במגמה הזו".
למפגש מח"א עם משפיעים, מפגש דמויות משפיעות בו מסיימי הקורס מזמינים את הדמות אשר הכי השפיעה עליהם במהלך חייהם, הזמין א' את שי, מאמן ההוקי שלו, "שי השפיע עליי הרבה, הוא מכיר אותי מגיל 4, עברנו המון בייחד, הוא מכיר אותי טוב והוא מאמן שהפך לחבר יקר". א' מספר על הקשיים שחווה בקורס, "סטרס נפשי גדול, קשה לקבל ביקורת ולעמוד למבחן כל יום".
סגן א' מסכם 3 שנים בקורס טיס: "זה אירוע בונה, חוויה מאוד קשה, מורכבת מהמון סוגים של חוויות וקשיים, אתה כל הזמן נמצא בסביבת אנשים שאתה לומד מהם המון, כמות האחריות שיש לך היא עצומה".

סגן ר' בן 22, סיים את הקורס במגמת מסוקים. צילום: דובר צה"ל
סגן ר' בן 22, סיים את הקורס במגמת מסוקים

• "הבנתי שאני במקום הנכון"

סגן ר' בן 22, סיים את הקורס במגמת מסוקים. ר' מספר על הדרך לקורס טיס: "לא חלמתי להיות טייס, רציתי להיות חלק מצוות לוחמים, שהתקבלתי לקורס טיס הבנתי שזו הזדמנות שאני לא יכול לפספס. כבר מהגיוס ראיתי שאני במוקף באנשים טובים שאני מעריך ויכול ללמוד מהם ולסמוך עליהם, בנוסף גיליתי שהעולם האווירי והטיסה מושכים אותי, המוטיבציה שלי גדלה ואני שמח על המקום בו אני נמצא".
על איש מילואים שהוא בקשר מיוחד איתו מספר ר' על המדריך שלו בשלב המתקדם: "המדריך שלי בשלב המתקדם הוא בחור שאני מאוד תופס ממנו, הוא מדבר איתי בגובה עיניים ומשקיע בי ויודע לתת בראש שצריך, תמיד היה לו כוונות להפוך אותי לטייס הכי טוב שאפשר".
למפגש מח"א עם משפיעים, מפגש דמויות משפיעות בו מסיימי הקורס מזמינים את הדמות אשר הכי השפיעה עליהם במהלך חייהם, מביא ר' את המורה שלו לתופים, ז'רר בוחניש: "המורה שלי לתופים לימד אותי הרבה מעבר למוזיקה והיה ממש מורה לחיים עבורי, הוא פתח אותי לעולם שפחות הכרתי והוא השפיע ומשפיע עליי עד היום".
ר' מספר על החלוקה למגמות והטיסה במסוק: "בהתחלה רציתי להיות טייס קרב, אבל עכשיו אני מרוצה וגאה להיות טייס מסוקים. בוועדת החלוקה למגמות, הסתכלתי ימינה ושמאלה על החברים ששובצו איתי והבנתי שאני במקום הנכון, הטיסה במסוק היא מאוד מיוחדת ומחוברת לקרקע, אני ממש מכיר כל אבן קטנה באזורים בהם אנחנו טסים, זה מקצוע מלא באנדרלין ובמהות שלו מלא בבל"תמים מה שהופך אותו למעניין הרבה יותר, זו זכות גדולה לקבל כל כך הרבה אחריות בגיל כזה צעיר ואני יודע שזה לא מובן מאליו".
על רגע משבר בקורס ר' מספר: "בשנת השכלה היה מבחן מסוים שלא עברתי כמה פעמים, רגע לפני המועד הנוסף של המבחן הייתה רגילה וכל החברים שלי טסו לטייל באירופה, נאלצתי לא לטוס עם כולם ולהישאר בבסיס ללמוד במטרה לעבור את המבחן, המשבר הזה נגמר בתחושות של ניצחון וסיפוק אדיר לאחר ההצלחה במבחן".
סגן ר' מסכם שלוש שנים בקורס: "השתנתי והתבגרתי, הכרתי חברים לכל החיים וזכיתי ללמוד מקצוע מדהים, ועכשיו זו רק ההתחלה".

סגן ע' בן 22, סיים גם הוא את הקורס במגמת מסוקים. צילום: דובר צה"ל
סגן ע' בן 22, סיים גם הוא את הקורס במגמת מסוקים

• "עברו 3 שנים בלי לשים לב"

סגן ע' בן 22, סיים גם הוא את הקורס במגמת מסוקים. ע' מספר על הרגע בו הבין שהוא רוצה להיות טייס, "מהרגע שהתגייסתי ידעתי שאני רוצה להיות טייס, בשלב הראשוני, להיות באוויר ולראות את כל הארץ מלמעלה הייתה תחושה מטורפת".
עם ע', מסיים סגן י' ממגמת נווטי קרב, השניים היו בייחד בקומונה, התגייסו בייחד לקורס והולכים לעמוד יחד על רחבת המסדרים. ע' מספר על האווירה בקורס, "חיים ביחד, עובדים ביחד, אווירה טובה וחבר…