כללית מחוז צפון קיימה כנס מחוזי בנושא טיפולי בית ושיקום בקהילה

ברוריה ריקון, מנהלת הסיעוד במחוז: "תחום טיפולי בית מתפתח ומתאים את עצמו לצורך הגדל וקידום הטיפול הרפואי הניתן בבית המטופל"
צילום: כללית

המערך לטיפולי בית של מחוז צפון בכללית ערך כנס מרתק בנושא טיפולי בית ושיקום בקהילה בנוכחות רופאי משפחה, מחלקת קידום מידע רפואי, סיעוד, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, עבודה סוציאלית, תזונה קלינית, רוקחות וקלינאי תקשורת.
לדברי ברוריה ריקון, מנהלת הסיעוד במחוז "תחום טיפולי בית מתפתח ומתאים את עצמו לצורך הגדל וקידום הטיפול הרפואי הניתן בבית המטופל. בכנס הדגשנו את חשיבות הטיפול הכוללני במטופל על ידי צוות רב מקצועי ושמירה על רצף הטיפול בין כל הגורמים המטפלים. עתיד הרפואה נמצא בבית ובקהילה.


"מירב הטיפולים צריכים להיות בקהילה, בסביבתו הטבעית של המטופל, עם תמיכת בני משפחתו והיקרים לו".


טיפול ביתי מאפשר למטופלים מתאימים להתאשפז בביתם ולקבל טיפול רפואי איכותי. במקביל, אנו דואגים לצייד את המטופלים במיטב הטכנולוגיות על מנת שנוכל לנטר את מצבם מרחוק. אנו עדים לעליה מתמדת בביקוש לשירות זה".
גם בתחום השיקום, ישנם שדרוגים רבים והיום קיימת חשיבות רבה לשיקום מטופל בקהילה וכדי לעזור לו להשתלב במהרה חזרה למעגל החיים, חברה ועבודה.
"לשיקום הקהילתי תפקיד מרכזי בתהליכי שיפור איכות חיים לאחר פגיעה או מחלה.. למחוז צפון 2 מרכזי שיקום במזרע ובמבואות החרמון אשר בהם המטופלים מקבלים טיפול כוללני ברמה האיכותית הגבוהה ביותר, קרוב לבית, בסביבה תומכת ובקרבת בני המשפחה והחברים. השיקום נעשה על ידי צוות רב מקצועי ומיועד לשפר את התפקוד היומי של המטופל ולהחזירו לשגרה כמה שיותר מהר. אין ספק כי הסביבה והמשפחה הם נדבך חשוב להחלמה וחלק ניכר מהצלחת הטיפול הרפואי" סיכמה ברוריה.