תלמדו, תקשיבו ודברו עם הציבור: טיפים לראשי הרשויות הנכנסים

מנהל משרד היחסי ציבור והאסטרטגיה אופיר שפיגל, מרכז מספר טיפים לראשי הרשויות החדשים
צילום: אלבום פרטי

הבחירות המוניציפליות מאחורינו ותחילתה של תקופה חדשה לפנינו. ראשי רשויות חדשים נבחרו ובמקומות אחרים ממשיכים כאלו שיש להם ניסיון משמעותי. אומרים שמה שלא עושים ב 100 הימים הראשוניםי, כבר לא עושים בכל הקדנציה…

אז אני לא בטוח שזה נכון אבל מרכז כמה טיפים לראשי הרשויות החדשים:

1) דברו עם הציבור – מי שיסתגר בלשכה – ימצא את עצמו בעוד 5 שנים בלשכת התעסוקה.
2) יש היום המון קהלי יעד וכל תושב רוצה לצרוך את המידע שלו בכלים שהוא אוהב. זה אומנם מצריך משאבים אבל צריך להיות בכל הפלטפורמות – מהמקומון ועד הטיקטוק. מהפייסבוק ועד הטוויטר. כל צינור להעברת מידע הוא חשוב.
3) תמונה שווה 1000 מילים. אבל סרטון מדוייק שווה הרבה יותר – יש לכם מי שיערוך? נפלא, אין לכם עורך? ניתן למצוא בקלות. אם יש לכם יועץ משפטי למקרים חריגים אין סיבה שלא תתיעצו עם עורך וידאו לנושאים הרלוונטיים.
4) אל תגזימו בחשיפה: המדינה זה לא אתם ובוודאי שלא העירייה. יש מנהלי מחלקות רבים והציבור צריך את כולם, זה ממש לא יפגע בכם. אנשי צוות טובים (וזה בדוק) מצליחים יותר מכל טאלנט.
5) ללמוד את הנושא ולהקשיב – לכל סיפור יש צדדים לכאן ולכאן – נסו לא לנקוט עמדה לפני שאתם מכירים את הצד השני, איפכא מסתברא זה לא רק ב- 7 באוקטובר.
6) לא להיכנס ל"קרבות" ברשתות חברתיות – לא כולם אוהבים את מה שכתבתם, ביקורת זה דבר לגיטימי, את ראשי העיר של כוללללם.
7) לא לריב עם עיתונאים: הם לא חברים ולא תמיד מפרגנים אבל זה המקצוע שלהם. דברו איתם, פרגנו להם, גם במקומונים וגם בתקשורת הארצית. עד לא מזמן בתקופת הבחירות רדפתם אחריהם על מנת שיכניסו איזכור קצר.
8) צאו מהמשרד, הפגשו עם הציבור, הפגשו עם מקבלי החלטות, הפגשו עם שרים, עם פקידות בכירה. אתם יכולים להיות מזוהים פוליטית אבל נגישים לכל צידי המפה הפוליטית – אתם צריכים לעבוד עם כולם ובוודאי שמייצגים את כל הבוחרים שלכם.
9) כיתבו קצר – מה שלא תכתבו ב 150 מילה – כבר לא תכתבו ב 500 מילה.
10) תחייכו – אנשים אוהבים אנשים מחייכים – זה בריא לעור הפנים אבל גם עוזר להעביר מסרים.
ושיהיה המון הצלחה

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|