עפולה: שודרג המרכז לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית

המרכז שנפתח לפני למעלה מעשור שנים בגבעת המורה זכה לראשונה לשדרוג בכוחות משותפים של עיריית עפולה וחברת 'מיטרוניקס' מקיבוץ יזרעאל.

מרגש: מרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בחיפה והצפון – שלוחת עפולה, זכה לשדרוג במסגרת מיזם התנדבותי מרגש שהובילו עובדי חברת מיטרוניקס מקיבוץ יזרעאל ועיריית עפולה. כזכור, המרכז החשוב הוקם לפני כעשור שנים בתחילתן פעל במבנה של גן ילדים ולאחר מספר שנים עבר למבנה בו הוא פועל כיום ברחוב מצפה בגבעת המורה.
המבנה הישן מעולם לא שופץ או שדורג והשבוע שודרג לראשונה במיזם שהוביל עוזר ראש העיר יהודה משה שעבד בעבר בחברת מיטרוניקס ולאחרונה גייס את עובדי המפעל לקחת חלק במיזם המרגש. ואכן, לאחר שעיריית עפולה דאגה להקמת נקודת מים, יישור הקרקע והכנת הבסיס נכנס צוות מתוגבר של 15 עובדים של חברת מיטורניקס שהקימו במקום גינה חדשה עם מדשאות ואבני טוף לנוי, צביעה המבנה מבחוץ ומבפנים, הקמת תאורה וגידור חדש למקום לתחושת הביטחון של הצוות המטפל והמטופלות.

מבט מבחוץ על מרכז הסיוע לאחר השדרוג copy. צילום: עיריית עפולה
מבט מבחוץ על מרכז הסיוע לאחר השדרוג

יש לציין כי במהלך השנים האחרונות טיפלה השלוחה של מרכז הסיוע בעפולה בעשרות אם לא מאות מקרים ופניות של נשים מעפולה והסביבה. במסגרת הפעילות מקיים המרכז המתוקצב ע"י משרד הרווחה ועובד בשיתוף פעולה עם מחלקת הרווחה של העירייה, קבוצות תמיכה לנפגעות אותן מובילות מטפלות המעניקות טיפול וליווי יומיומי לנפגעות ונפגעים. כמו כן מעבירות המטפלות סדנאות הסברה למניעת אלימות מינית בחטיבות ביניים, תיכונים ועובדים במקומות עבודה שונים בעפולה והסביבה.
עידן זילס מחברת מיטורניקס מסר: "חברת מיטרוניקס המעסיקה כאלף עובדים מכל האזור רואה חשיבות אדירה בתרומה לקהילה בכל דרך אפשרית. לקחנו על עצמנו את הפרויקט המאתגר ונהנינו לתרום דרך העשייה בשטח, בשיפוץ המרכז לנפגעות תקיפה מינית. אנחנו מודים לעיריית עפולה וליהודה משה על שיתוף הפעולה. בשם עובדי מיטרוניקס אנחנו מחזקים את הצוות המקצועי במרכז, על עבודת הקודש היום יומית בחיזוק, טיפול ומתן תמיכה לקורבנות של תקיפה".

עובדי מיטרוניקס משדרגים את חצר המרכז. צילום: עיריית עפולה
עובדי מיטרוניקס משדרגים את חצר המרכז

מנהלת הכספים והתפעול של המרכז לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, שלומי מרסיאנו, אמרה: "אנו מתרגשים להודות לעיריית עפולה בהובלת עוזר ראש העיר יהודה משה וצוות חברת מיטרוניקס שבאו ותרמו מזמנם ומרצם לטובת המקום החשוב הזה. אנו מודים לכל מי שלקח חלק במיזם המבורך הזה".