עפולה: מטמיעים את מהפכת ה"צדק התחבורתי"

המהפכה של משרד התחבורה, שפועלת לחבר את הפריפריה למרכז וכוללת שרשרת הטבות יצאה לדרך. בימים אלה מוצבים דיילות ודיילים במוקדים שונים בעפולה להסברה והטמעת הרפורמה
צילום: משרד התחבורה

מתחילת החודש עד סוף השבוע הבא מוצבים דיילות ודיילים בנקודות מרכזיות לסיוע במימוש מהפכת "הצדק התחבורתי". במסגרת הטמעת הרפורמה ביקשו במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים וחברת "מטרופולין" להגיע עד לערים עצמן כדי לממש את מהפכת "צדק תחבורתי" שהושקה בחודש שעבר. המהפכה מעניקה שנת נסיעות חינם בתחבורה הציבורית לחיילים ומשרתי שירות לאומי שנה לאחר השחרור, הטבות לישובים בפריפריה, והנחות לצעירים בגילאי 18-26. חשוב לציין שההנחות החדשות מצטרפות למגוון ההנחות הקיימות כבר כיום בתחבורה הציבורית.


מאז תחילת הרפורמה, פוזרו דיילים ברחבי העיר עפולה בתחנה מרכזית, על מנת לסייע לאנשים בהרשמה להטבות אליהן הם זכאים. הדיילים יהיו מדי יום בשעות 09:00-17:00 עד אמצע חודש אפריל, וימשיכו לסייע לנוסעים בתחבורה הציבורית לטעון את הפרופילים הרלוונטיים אליהם על מנת שייהנו מההטבות אליהן הם זכאים.


עד כה, ההטבות השונות מומשו כבר על ידי יותר מ- 40,000 אנשים ברחבי הארץ. על מנת לממש את ההטבות אליהן אתם זכאים, יש לטעון פרופיל חדש לפי ההטבות המתאימות ברב-קו או באפליקציות השונות המשמשות לתחבורה ציבורית, כשהדיילות והדיילים, יוכלו, כאומר לסייע להם בכל שאלה. מטרת הרפורמה היא לעודד אנשים מאוכלוסיות מסוימות, ובייחוד חיילים משוחררים וצעירים, להשתמש בתחבורה ציבורית. חידוש נוסף ברפורמה הוא הגדלת ההנחה על מנויים חודשיים לאנשים עם מוגבלות ולזכאי ביטוח לאומי. אוכלוסיות אלה קיבלו עד כה הנחה של 33% בעת רכישת חופשי-חודשי, ומעתה יקבלו 50%.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "הצגתי את רפורמת 'צדק תחבורתי' זמן קצר לאחר כניסתי לתפקיד, במטרה לתקן עיוותים וחוסר התחשבות שאפיינו את רפורמת המחירים הקודמת, אשר התעלמה מצרכי הפריפריה, הצעירים והשכבות החלשות. הרפורמה נועדה לקרב בין הפריפריה למרכז, לצמצם פערים גאוגרפיים וחברתיים, ליצור הזדמנויות תעסוקה, להוריד את יוקר המחייה ולעודד שימוש בתחבורה ציבורית על חשבון הרכב הפרטי, בדגש על יצירת הרגלי שימוש בקרב הצעירים".
משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים: תושבי הפריפרייה קרובים מאוד לליבנו ועכשיו גם נקרב אותם לכל חלק במדינה באמצעות הנחות משמעותיות בתחבורה הציבורית. המטרה בראייה עתידית היא להרגיל את החיילים ומשרתי השירות הלאומי להשתמש באפשרויות אלו בקלות ובנוחות".
למידע נוסף על הרפורמה, הציבור מוזמן להתקשר למוקד משרד התחבורה.
4515* המספק מענה בשפות עברית וערבית, להיכנס לאתר משרד
התחבורה, או לחפש בגוגל "צדק תחבורתי".