עפולה: יוקמו חמישה אזורי משחק בפארק החדש בעפולה הירוקה

אגף הנדסה בחר את החברה שתקים חמישה אזורי משחק ב'פארק האלה' שמוקם בימים אלה ב"עפולה הירוקה" וביניהם: מתקן שעשועים ענק לילדים, מתקני פעוטות, מתקני כושר לכל הגילאים, מתחם משחק בנושא חקלאות וקיר טיפוס אקסטרימי. צילום והדמיה: עיריית עפולה

מתחם 1- פארק שעשועים ענק
בקרוב יתחדשו תושבי שכונת 'עפולה הירוקה' בפארק ענק של כ-30 דונם לכל המשפחה שיזכה לשם "פארק האלה". כזכור, בשנים האחרונות הקים ראש העיר אבי אלקבץ מספר פארקים ברחבי העיר עפולה ובראשם את הפארק העירוני בצמוד לרובע יזרעאל, את פארק נחל המורה בעפולה עילית, את פארק "לב העמק" בשכונת 'לב העמק' (C1) החוצה את השכונה לכל אורכה עם מתחמי משחק לכל המשפחה, פארק האלה ובחודשים הקרובים יקום פארק אתגרי ענק נוסף בכניסה לשכונת גבעת המורה (על השטח של כפר הילדים) שם מוקמת בימים אלה שכונת מגורים חדשה ובכל ישלים אלקבץ הקמת פארק רחב ידיים לכל שכונה בעיר עפולה. יש לציין כי לצד הפארקים הגדולים שנבנו, הקימה עיריית עפולה עשרות גני שעשועים וגינות ציבוריות ברחבי העיר בשנים האחרונות.

פארק האלה בעפולה הירוקה - בביצוע
הדמית פארק האלה בעפולה הירוקה

בימים האחרונים, כאמור, בחר אגף הנדסה בראשות מהנדס העיר אבישי שאול, את החברה שתקים את מתקני המשחק והפנאי לכל המשפחה בפארק החדש. על פי התכנית עתידים לקום בפארק חמישה אזורי משחק מונגשים, מוצלים ומאושרים על פי כל החוקים והתקנים שיכללו בראש ובראשונה מתחם שעשועים ענק לילדים שאמור להיות מתקן המשחקים הגדול ביותר בעיר ויכלול מבנה ענק עם שלוש מגלשות, קונוס טיפוס חבלים, מעברי גשרים, מתחם נדנדות, קרוסלות ועוד.

מתחם 4- בולדר טיפוס
מתחם 4- בולדר טיפוס

לצדו של מתקן השעשועים יוקם מתחם משחקים לפעוטות שחלקו מותאם לילדים בשלב טרום הליכה (גיל חצי שנה ועד 3) ויאפשר משחקי דמיון מגוונים. מתחם נוסף שיוקם יעסוק בנושא חקלאות ויתאים לכל המשפחה עם דגש על משחק דמיון קבוצתי, המבוסס על מתקנים בעלי תמה של חקלאות (לדוגמה טרקטור, חווה, סוסים ועוד).
שני מתחמים אחרונים יתמקדו בנושא ספורט ואקסטרים ויכללו מתקן טיפוס בסגנון בולדר המדמה קיר טיפוס. אלמנט הטיפוס יאפשר טיפוס לגובה של 3 מטרים, וישיבה בגובה 3 מטרים.
המתקן מתאים לגילאי 8 ומעלה, ויכול להכיל לפחות 20 משתמשים בו זמנית. הממתחם האחרון יגלול מתקני כושר וספורט לכל הגילאים (כולל בני הגיל השלישי) והוא יכלול מתקני כושר פונקציונליים, מתקני קרדיו בסיסיים, ומתקני חוזק בסיסי. לצד חמישה מתחמי משחקים לכל המשפחה יכלול הפארק גם חניון חדש למבלים, את האמפי השכונתי הקיים להופעות והצגות, מבנה שירותים, שבילי הליכה, רחבת 'פרלמנט' לוותיקי השכונה גינת תבלינים, גינת כלבים ואפילו גינת פרפרים ייחודית. פרויקט נוסף שמקימה עיריית עפולה בשכונת "עפולה הירוקה" בימים אלה ומתכתב עם הקמת הפארק היא הקמתם של חמש גינות שצ"פים (שטחים ציבוריים) נוספים בשכונה בצומת הרחובות יצחק שמיר ופרדה אקלום.

עבודות ההקמה בשטח המיועד לפארק האלה.
עבודות ההקמה בשטח המיועד לפארק האלה.