טיפול יופי מסוכן: ראייתה של צעירה ניצלה בזכות אבחון וטיפול מהיר במרכז הרפואי העמק

אפק, צעירה בת 22 עברה טיפול להרמת ריסים שגרם לכוויות קשות בשתי עיניה, לאחר שכלל שימוש בחומרים כימיים
צילום: העמק

אפק בת 22 מעפולה, עברה טיפול יופי פופולארי להרמת ריסיה שכלל שימוש בחומרים כימיים וגרם לכוויות חמורות בשתי עיניה ולסכנה לראייתה."כמה שעות לאחר הטיפול חשתי שאני דומעת אך לא ייחסתי לזה חשיבות יתרה ושכבתי לישון", סיפרה אפק. "כשהתעוררתי בבוקר כבר לא יכולתי לפקוח עיניים בשל הנפיחות והאודם, ומיד החלטתי לפנות למיון".
לדברי ד"ר דניאל בריסקו, מנהל מחלקת העיניים במרכז הרפואי העמק שטיפל באפק: "אפק הגיעה עם כוויות כימיות קשות כתגובה למגע עם חומרים כימיים שבהם היא טופלה. עיניה היו כמעט סגורות בשל נפיחות, אודם וגירוי, והכוויה הייתה מפושטת גם לאזור העפעפיים. בבדיקות העיניים שערכנו לה ראינו שינויים בקרנית ועכירות מוגברת, שהובילו לירידה בראייה. אשפזנו אותה לצורך טיפול אינטנסיבי שכלל שטיפות וטיפול אנטיביוטי, ולשמחתי הצלחנו למנוע את הנזק הקבוע שכמעט ונגרם לראייתה. אני רוצה להזהיר את הציבור להימנע מטיפולי יופי שכוללים מגע עם העיניים ועירוב של חומרים שאיננו יודעים מה טיבם ומה מקורם והאם הם מאושרים לשימוש בחלל העיניים ובסביבתן ללא השגחה רפואית. המקרה של אפק נגמר בטוב בזכות ערנותה ובזכות הטיפול שקיבלה. חשוב להעלות את המודעות ולהזהיר מפני פגיעות וסכנות אפשריות שכרוכות  בטיפולי יופי פופולאריים שמתבצעים בקלות הדעת. חשוב שתשאלו שאלות ותבדקו האם החומרים בטוחים לשימוש ומהן תופעות הלוואי האפשריות. הסכנות עלולות להיות חמורות ובלתי הפיכות", סיכם ד"ר בריסקו.
"אני רוצה להודות לצוותי מחלקת עיניים, הרופאים והאחיות שטיפלו בי במסירות, במקצועיות ובאדיבות מהרגע הראשון ועד השחרור. קיבלתי שירות מצוין ויחס מדהים, הרגשתי חשובה ויקרה. תודה", אמרה אפק עם שחרורה מבית החולים.

כללית: חייה של מטופלת ניצלו בזכות עירנותו של הדימותן (רנטגנאי)

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|