עפולה: בשחקים דואגים שהתלמידים יהיו מוכנים מא' ועד תו

תכנית ייחודית שנכתבה על ידי החברה למתנ"סים מתמקדת במספר תחומים משמעותיים ביותר למעבר מגן הילדים לבית הספר ומפחיתה חששות ולחצים. צילום: א.ר

רשת שחקים בעפולה נערכת בימים אלה להפעלת תוכנית "מא' ועד תו"
וזאת במסגרת פעילות "בית לגדול טוב". התוכנית, שנכתבה ונערכה על ידי החברה למתנ"סים, מפגישה את הילדים וההורים עם מסגרת לימודית ואווירת בית הספר לראשונה, במרחב נעים ואינטימי המפחית את החששות והלחץ המתלווים לכניסה לבית הספר.
שרון פרי, מנהלת "בית לגדול טוב" בשחקים: "התוכנית מתמקדת במספר תחומים משמעותיים ביותר למעבר מגן הילדים לבית הספר: התחום הלימודי, התחום החברתי והתחום הרגשי, והיא שמה דגש על המכלול המשפחתי והקהילתי בראיה רחבה. התחום הלימודי עוסק בהיכרות עם עולם האותיות והמספרים כדי ליצור קרקע יציבה עם תחילת הלימודים, ולפתח תחושת בטחון מול אתגרי רכישת מיומנויות שפה וחשבון. התחומים החברתיים והרגשיים משמעותיים ביותר להצלחת המעבר לבית הספר, ובתוכנית יינתנו כלים לזיהוי והתמודדות עם רגשות ומתן לגיטימציה לביטוי התחושות אותם הם חווים במפגש עם תלמידים נוספים, עם המורה העתידית, עם הצורך להיות עצמאי ולקחת אחריות ועם כל השינויים שהם עוברים".
במפגשים עצמם ייחשפו הילדים לסמלים ומושגים, לאתגרים רגשיים וחברתיים, בהם יעסקו עם הכניסה לכתה א', זאת על-ידי משחק, יצירה, מוסיקה ודרמה. מטרת התוכנית להפוך את המעבר לעולם בית הספר לנגיש, נעים ומעורר התרגשות.
פרי הוסיפה כי בזמן השיעורים ייערכו מפגשים גם להורים, בהם ירכשו ארגזי כלים – כהכנה לעליית הילדים לכיתה א'.
התוכנית שזוכה לעניין רב מצד ההורים תצא לדרך ברביעי ליולי בבית לגדול טוב בעפולה עלית ושלוחת בית ויצו ברחוב עומר 5 בעפולה. היא תימשך לאורך 10 מפגשים (בשעות הערב), בקבוצות קטנות, ובהדרכת מורה מקצועית המתמחה בתחומי השפה ומיומנויות למידה. מספר המקומות מוגבל.