ליל סדר עם 133 מקומות ריקים: מיצג הזדהות מרגש למען החטופים והחטופות

רגע לפני ההסבה לשולחן חג הפסח, תושבי המושב יצרו מיצג עוצמתי וסולידרי למען השבת החטופות והחטופים, המבקש להזכיר את אלה שנותרו מופרדים ממשפחותיהם בחג הפסח הזה
צילום: דני הרן

מחכים שישובו הבייתה: תושבי כפר יחזקאל, בשיתוף הנהלות הכפר, יצרו בימים אלה מיצג הזדהות מרגש ומצמרר, כהזדהות עם החטופים והחטופות בשבי החמאס.
את הרעיון הובילו חברי קהילת המושב בכוחות משותפים ובמסגרתו הוצב שולחן צהוב וסביבו 133 כסאות לבנים, כמספר החטופים.
אלה שיין, מזכירת האגודה החקלאית שלקחה חלק מרכזי במיזם סיפרה: "חשבנו על דרך להביע את הזדהותנו ותמיכתנו עם החטופים והחטופות ומעגלי המשפחות שמתמודדים עם מצב נוראי – וחוסר וודאות לגבי היקרים להם מכל. בתום תהליך חשיבה התחלנו לקדם את המיצג, אחד מתוך רבים שהוצגו ומוצגים ברחבי הארץ בחודשים האחרונים. תושבי הקהילה התגייסו מיד וסייעו בכל שנדרשו ובסופו של יום הצגנו את המיצג בסמוך לאסם, במרכז הכפר. המיצג כולל שולחן צהוב עגול עם פרחים ומסביבו כאמור 133 הכיסאות שסודרו במעין ספירלה, ומציינים את החטופים והחטופות שמצויים בידיו של הארגון הרצחני בעזה. הצבנו גם מספר כסאות הפוכים, לציון החטופים שלצערנו הרב כבר אינם בין החיים. כמו כן על כיסא הונח נייר עם חול, לציין מעין שעון חול, וזמן שאין לנו בכל מה שקשור להחזרתם של החטופים".
לצד המיצג הונחו גם שרשראות גדולות מברזל במטרה להמחיש את המצב בו מצויים החטופים – שכלואים בתנאים לא אנושיים במנהרות הטרור של החמאס.

מיצג הזדהות מרגש למען החטופים והחטופות

"כל ההפקה והתהליך של הפקת המיזם הייתה מורכבת ולוותה בדמעות והתרגשות רבה", הוסיפה שיין, "מכאן אנחנו קהילת כפר יחזקאל שולחים חיבוק של תמיכה והזדהות למשפחות ומי ייתן וזה יהיה החג האחרון של החטופים והחטופות בשבי. אנחנו גם מייחלים שכל חיילינו ישובו הביתה בשלום".
לירון רותם, יו"ר האגודה החקלאית בכפר יחזקאל סיכם ואמר: "לא נשקוט עד שאחרון החטופים והחטופות ישובו לביתם ויהיו עימנו. חובה
שייעשה כל מאמץ אפשרי כדי שנראה אותם פה לצידנו. המיצג שבכפר נועד להמחיש ולבטא את מצבם של החטופים והחטופות שלנו וכן לדרוש ממקבלי ההחלטות להחזירם באופן מידי".