עפולה: בביה"ס למחול "גפני-שחקים" נותנים את הבמה להצליח

מורים מיומנים, מגוון סגנונות לימוד ופריסת פעילות נרחבת: בית הספר למחול גפני שחקים בעפולה מאפשר לילדים, צעירים ובוגרים להתחבר לעולם המחול והריקוד במסלולים הכי מקצועיים. צילום: דניס פרי

בית הספר "גפני שחקים" למחול ולאמנויות הבמה בעפולה הנו בית-ספר הוותיק בעיר. לאורך העשורים האחרונים הוא צבר לו מוניטין רב שנים – כשהוא מתמחה במקצועות לימוד שונים.
אותם מקצועות הלימוד נלמדים במערכת מגוונות לכל הגילאים לפי הגיל והרמה המקצועית, על-ידי מורים מקצועיים ומיומנים בתחומם.
את בית הספר מובילה מאז הקמתו בשנת 1976 ועד ימים אלה דניס פרי (יחד עם אביה רון גפני ז״ל), דמות מקצועית מוערכת בבירת העמק, עם רזומה מרשים בכל קנה מידה. תחת הדרכתה עברו אלפי רקדנים מוכשרים- בדרך לקריירות מרשימות.
הפעילויות והלימוד מתקיימים בכל בתי רשת שחקים: בית ויצו, בית אשכול, בית פוזנק ומרכז פיס לנוער ברובע יזרעאל.
המשתתפים בפעילות בית הספר, שמגיעים מעפולה וכל רחבי העמק, לומדים את רזי המחול והריקוד כבר מגיל רך, ובהמשך ילדים, בני נוער ומשתתפים במסלולים מקצועיים.
צוות בית הספר מונה 13 מורים יצירתיים ומסורים, עם ידע רב ותשוקה לעולם המחול והריקוד. המורים זוכים לתמיכה, ליווי והערכה רבה מצד דניס פרי.
בית הספר גם מקיים הרקדות וריקודי עם פעמיים בשבוע עם המרקיד הוותיק אבי אמסלם.
מעבר להרקדות מתקיימים במסגרת בית חוגי למבוגרים שיכולים לבחור בין ריקודי זומבה, ריקודי בטן, מודרני, ריקודי עם, בלט קלאסי, ג'אז ועוד. כמו כן פועלות במסגרת בית הספר להקות ייצוגיות – מכל הגילאים, בין היתר בבית הספר אורט אלון בן גוריון.

בביה"ס למחול "גפני-שחקים" נותנים את הבמה להצליח
בביה"ס למחול "גפני-שחקים" נותנים את הבמה להצליח

המשתתפים בפעילויות ביה"ס עולים על הבמות העירוניות על בסיס קבוע, באירועים מיוחדים, בחגים, בערבי מחול ואומנות ועוד.
"אני חושבת שהסוד של הצלחת בית הספר נעוץ בהתמדה, במסירות, בליווי המקצועי והנחישות של כול הצוות שלנו", מוסיפה דניס: "אנחנו משקיעים את כל כולנו ואני באופן אישי זכיתי בגדול שיש לי כאלו מורים אכפתיים ומוכשרים. אני איתם תמיד באש ובמים".
בנוסף למערכת השבועית מקיים בית הספר סדנאות טכניקה, סדנאות רפרטוארים עם רקדנים מקצועיים – מכל להקות המחול המובילות בישראל, חלקם גם מגיעים מחו"ל. בשיעורים אלה שואבים התלמידים השראה וזוכים למעשה להעשרה מעבר ללמידה והעבודה השבועית והשוטפת.
בשנתיים האחרונות, במהלך תקופת הקורונה, המשיכו בבית הספר לקיים פעילויות, גם בפלטפורמות הדיגיטאליות ולימוד בקפסולות קטנות. לדברי דניס המחשבה הייתה לשמור על הכושר והמסגרת, להמשיך ולקדם את התלמידים ובמקבל לייצר בעבורם פעילויות הפגה בזמנים כל כך מאתגרים.
במסגרת ביה"ס פועלות מגמות המחול של ביה״ס בן גוריון- אליהם מוזמנים תלמידים ותלמידות בכל האזור. זו למעשה מגמה על אזורית והיא מאפשרת לעשות בגרות ברמה של 5 יחידות לימוד ואף להכפיל ולהרחיב ל-10 יח"ל. המגמה גם פותחת דלתות בצורה ישירה ללהקות כשביה"ס אורט אלון בן גוריון מקדם את המגמה ומאפשר לתלמידיו לפתח קריירה מקצועית במחול.
בשנים האחרונות הפעילות בבית הספר – יחד עם מגמות המחול – התרחבה ועל כל מברכים גם ברשת שחקים.
בסופו של תהליך חלק ניכר מהתלמידים משתלב בעולם המחול והריקוד ובענפים המקבילים: בין היתר כמורים לריקוד, רקדנים בלהקות, פיזיותרפיסטים, מטפלים בתרפיה במחול, כוריאוגראפיים ועוד.
"אין לי ספק שכל אחד לוקח משהו מהלימודים וההשתתפות בפעילות בבית הספר למחול", אומרת לסיכום דניס, "יש פה ערכים מוספים של העצמה, התמדה, השתלבות בקבוצה, הישגיות, ערבות הדדית ותמיכה. זה חשוב לא פחות מהלמידה עצמה שלה אנו מוצאים מקום של כבוד. זה המקום גם להודות למנכ״ל הרשת דניאל בן על תמיכתו הרבה, לאמילי זיידל ולאיריס קרל, מנהלת אורט אלון בן גוריון״.