טיול ומפגש "עמק עיר" לזכרו של החייל שגב שוורץ ז"ל

בין המשתתפים במפגש המרגש: המחלקה של סמל שוורץ ז"ל, שהגיעה היישר מהלימה בעזה. "אנו, בני המשפחה, מקווים שכל אחד ייקח ערך נשגב מיום משמעותי זה, ויפעל לפיו. בייחוד בימים אלה, בו דרושה לנו האחדות, החיוך והמילה הטובה", אמרה אחותו קארין
צילום: באדיבות בני המשפחה

ביום רביעי נערך טיול ומפגש "עמק עיר" במסגרת הנצחתו של סמל שגב שוורץ, שנפל בלחימה בעוטף עזה. סמל שוורץ, שירת כרגם קשת בגדוד 50 של חטיבת הנח"ל. בן 20 היה בנופלו.


קארין, אחותו שגב סיפרה: "היום המרגש התחיל בבית המדרש בישיבה התיכונית, אליו הגיעו תלמידי כיתות י' מהישיבה ומביה"ס רגבים בעמק, לשמוע את דבריהם של הרב אמיתי בן פזי, הרב איתן צוקר, ראש העיר הנכנס של בית שאן נועם ג'ומעה, מנהל אגף החינוך מירו דיין ומג"ד 50 תומר סייג, שהגיע היישר מהלחימה בעזה, בהתראה של מספר שעות.


המחלקה של שגב, מחלקת 7 מגדוד 50 גם היא יצאה להפוגה מעזה וחברה אלינו. המשכנו כולם בהליכה רגלית לכיוון עין מודע, שם הנערים פגשו דמויות מהעמק והעיר ושמעו על ראשית ההתיישבות והחקלאות בעמק. העשירו אותנו בידע נרחב: לוי גבעון מטירת צבי, איציק רחמים מבית שאן ועמי מגן ממסילות. כמו כן התכבדנו בנוכחותו ראש המועצה האזורית עמק המעיינות, איתמר מטיאש. המשכנו בהליכה עד לנחל הקיבוצים, שם חיכתה לנו ארוחה כיד המלך עליה עמלו תלמידי יב'. אין בפינו מספיק מילים להודות .
על היוזמה, שבראשה עומד אלון כהן מהישיבה התיכונית. על ההירתמות ורוחב הלב של כל מי שכיבד אותנו ביום זה. מחנכים, אנשי מנהלה מבתיה"ס, ראש העיר, ראש המועצה, אנשי חינוך ומורי הדרך, אנשי הקהילה מהעמק ומהעיר, חברים יקרים. תודה לכל מי שהעלה את אורו של שגב ביום זה, על כל הערכים אותם הנחיל בחייו ובמותו- אהבת האדם, האדמה, הרעות והאחווה. אנו, בני המשפחה, מקווים שכל אחד ייקח ערך נשגב מיום משמעותי זה, ויפעל לפיו. בייחוד בימים אלה, בו דרושה לנו האחדות, החיוך והמילה הטובה. כל מה ששגב ייצג והעניק לנו במתנה", סיכמה קארין.
המשפחה ביקשה גם להודות לאנשי ההנהלה והמנהלה של בתי הספר: אושרת כהן, יורם שטרית, מדי איילי, וסלעית רפפורט, למחנך הרב אודי שמחי על הובלת הארוחה, ליו"ר קיבוץ מעלה גלבוע דובי מילר על הרגישות לאין שיעור למשפחה בנושא השכול – ולרשת אורט על התמיכה הרבה.