עמק יזרעאל: יום דמוקרטיה בביה"ס 'העמק המערבי'

ביום הדמוקרטיה שנסוב סביב נושאי מנהיגות, דמוקרטיה ועוד, התקיימו בפני התלמידים מגוון הרצאות של אנשי תקשורת, משפטנים, אנשי צבא ורבים נוספים. צילום: ענת חרמוני

חן ביאר – כתב חדשות כאן 11 מרצה בפני תלמידים

בשבוע החולף נערך 'יום דמוקרטיה' בבית הספר העל יסודי 'העמק המערבי' ביפעת. יום זה החל בהרצאות של 9 סטודנטים למשפטים מאוניברסיטת חיפה, שלושה מהם בוגרי בית הספר, שדיברו עם תלמידי שכבות ז'-ח' על יסודות הדמוקרטיה.
לאחר מכן, התקיימה הפסקה ישראלית שכללה הרקדות המוניות ואכילת פלאפל. בבית הספר הוצבה מגילת העצמאות עליה התלמידים חתמו מחדש והתקיים חידון ידיעת הארץ בו השתתפו התלמידים והמורים כאחד. שיאו של היום היה בקיום שני סבבי הרצאות לתמידות ותלמידי בית הספר שהועברו על ידי הורים, מורים, אנשי ציבור ואנשי מקצוע מקשת רחבה של תחומים, שהגיעו בהתנדבות להרצות על נושאים מגוונים הקשורים לדמוקרטיה.
בין היתר הרצו: חן ביאר – כתב חדשות כאן 11, פרופ' יריב צפתי – חוקר ומרצה תקשורת מאוניברסיטת חיפה, עו"ד עידית רייכרט – עו"ד בתחום הפלילים, עו"ד אודליה כוחן – פרקליטה במחוז צפון, זהר בצר – מרצה לאמנות, מנהל אגף החינוך במועצה – דודו גורן, עו"ד אלדר סיון, תת-אלוף גיא חסון, אל"מ במיל' רז קרני, אייל בצר – ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל ורבים נוספים.
כל ההרצאות נסובו סביב נושאי מנהיגות, דמוקרטיה, שלוש הרשויות, הפרדת רשויות, אמנות מגויסת, זכויות אדם, זכויות נשים, פוליטיקה ותקשורת ועוד.
אילנית ערן, מנהלת בית הספר, אמרה: "היה יום אזרחי חשוב, מרתק ומעניין יש חשיבות רבה במתן ידע לתלמידות ולתלמידים בנושא דמוקרטיה ולעודד אותם למעורבות אזרחית. זה תפקידנו כמחנכי דור העתיד. תודה לכל העושים במלאכה: צוות בית הספר ולכל המרצים שהגיעו בהתנדבות וחלקו מזמנם ומהידע שלהם".
דודו גורן, מנהל אגף החינוך במועצה, הוסיף: "אני מברך על היוזמה של בית הספר בקיום יום משמעותי זה. דווקא בימים אלו חשוב ללמד את תלמידנו על מהות הדמוקרטיה ולתת להם כלים כדי שיצמחו כאזרחים בעלי דעה ומעורבים במדינה".
אייל בצר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, סיכם: "העמק מדבר דמוקרטיה! במסגרת יום הדמוקרטיה, שמחתי להופיע בפני תלמידי 'העמק המערבי'. שוחחנו על הפרדת רשויות, איזונים ובלמים ואהבת הארץ. שמחתי לראות את התעניינותם ובקיאותם של התלמידים, בנושא חשוב זה."

אושר קסרי: ״הקב״ה אוהב אותי״

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|