על הגבול: החתונה המרגשת של המילואימניק מהעמק

לפני קצת יותר מחודש היה אמור רס"ר א', שמשרת ביחידה מיוחדת ללוחמה בטרור באזור הגבול עם ירדן, להינשא לבחירת לבו, עולה חדשה מגרמניה, אבל מתקפת הפתע של החמאס שינתה את התוכניות. ביום שישי השניים כבר עמדו מתחת לחופה- כשהחתן על מדים וחבריו הקרובים הגיעו במיוחד מהלחימה בזירות הדרום והצפון. סיפור פטריוטי על אחוות יחידה, אהבה, תקווה ומה שביניהם

הוא תושב העמק, מילואימניק ביחידה מיוחדת ללוחמה בטרור שמוצב באזור הגבול עם ירדן, והיא עולה חדשה מגרמניה.
ב-20 באוקטובר בני הזוג היו אמורים להינשא, שנה לאחר הצעת הנישואין המרגשת שלו בתל פאחר, אבל המתקפה האכזרית של מרצחי החמאס הובילה לביטול החתונה המפוארת שתכננו השניים.
אבל בעוד הלחימה בחזיתות הדרום והצפון נמשכות במלוא עוזה, עמדו השניים ביום שישי האחרון מתחת לחופה – כשמשפחתה של הכלה מגרמניה צופה באירוע המרגש און ליין.
בני הזוג נשבעו אמונים בתצפית של רשות ניקוז ונחלים ירדן דרומי ורשות מקרקעי ישראל על דרך נוף גאון הירדן, בסמוך לקיבוץ מעוז חיים שבעמק המעיינות.
בני הזוג הגיעו ברכב צבאי, והתקבלו בצהלולים מרגשים על ידי החברים ובני המשפחה- לצלילי השיר "שלמים" של עידן חביב. לאחר החתונה התקיימה סעודת מלכים ומסיבת ריקודים בבסיס שעל הגבול בו משרת רס"ר א', ששבר את הכוס בפעם הראשונה, כשהוא על מדי צה"ל, המדים שהוא לובש מאז הוקפץ בשבת השחורה.
על ההפקה לקח אחריות חבר קרוב, שגם ליווה עם רעייתו את הכלה בחופה, לצד המון מתנדבים מקיבוץ שדה אליהו והעמק ועמותת "כוחנו באהבתנו", "בשלב מסוים הבנו שהכלה מאוד רוצה לקיים את החתונה, והחלטנו להתארגן במסגרת הצבא, כשהחיילים ביחידה פתחו את הכיס והלב ותרמו לאירוע", סיפר החבר, "בתמורה זכינו כל לוחמי היחידה להיות ברגע המרגש ביותר של הקמת בית יהודי בארץ ישראל, של ניצחון ביחד".

• מהחמ"ל הצבאי- עד החופה

"לא הרגשנו בנוח לקיים את החתונה ימים ספורים אחרי המתקפה הנוראית בדרום", סיפר היום רס"ר א', החתן הטרי, "זה הרגיש לא נכון לחגוג בזמן שיש כל כך הרבה הלוויות, סיפורי זוועה ופצועים מהלחימה. כל אלה, יחד עם העובדה שמשפחתה של אשתי לא יכולה הייתה להגיע מגרמניה, והידיעה שרבים מחבריי לוחמים בזירות בדרום והצפון, הובילו לביטול האירוע – על פי התוכנית שהוא היה אמור להיערך. ככל שהימים עברו, בת הזוג שלי רצתה שנערוך את האירוע, גם אם במתכונת אחרת וגם החברים שלי לחצו לעשות זאת. זה הציב בפנינו דילמה, האם נכון להתחתן ולחגוג בזמן שנהרגים ונפצעים חיילים, ויש חטופים בשבי החמאס. עשינו חשיבה נוספת והגענו למסקנה שחתונה יכולה להוות תמונת ניצחון, חוזק והעצמה עבורנו, שגם בתקופה כל כך קשה, אנחנו חזקים יחד, למרות האסון שעברנו. ידענו שזה גם ייתן מקום לשמחה והתרגשות, אפילו אם לכמה שעות, עבור החברים והמשפחה. היה חשוב לי גם לשמח את אשתי שעברה ימים לא פשוטים – מאז השביעי באוקטובר וכמובן את משפחתה. הימים המאתגרים הללו לימדו אותי שהיא פטריוטית וציונית לא פחות ממני".

ג'יפ האמר צבאי הביא את הזוג לחתונתם
ג'יפ האמר צבאי הביא את הזוג לחתונתם

החל מיום שישי שעבר החל "חמ"ל" צבאי-אזרחי לקדם את החתונה ולסגור שירותים עם ספקים, עם התגייסות ותרומות מחממות לב. "מספיק היה לראות את ההתרגשות של הנוכחים ואת ההד שקיבלה החתונה, בכדי לדעת שעשינו את המעשה הנכון", סיפר רס"ר א', "קיבלנו כל כך הרבה תגובות, חלקם אפילו מעבר לים, מאנשים שאנחנו לא מכירים. הקפדנו שהכל יהיה בצניעות ואותנטיות והחגיגה הייתה מושלמת. האנרגיות היו מטורפות וזה כל כך שימח אותי לראות חברים שלי מהשירות במילואים בעבר ועכשיו- חלקם הגיעו במיוחד לחגוג בחתונה – היישר מהלחימה בזירות, ואחרי כמה שעות שבו לקרבות".
היום, יומיים לאחר החתונה, רס"ר א' כבר חזר לבחון כיצד הוא יכול לתרום את חלקו למאמץ היחידתי, וכבר בקרוב הוא ישוב לפעילות סדירה. ומה בנוגע לירח דבש? "החלום הוא לחגוג על החוף בעזה", הוא אומר בחיוך לסיום.