העמק: רופאות ורופאי נשים מוחים על צביעות העולם הליברלי – אל מול פשעי המלחמה של החמאס

רופאי ורופאות נשים מהמרכז הרפואי "העמק" ומבית החולים רמב"ם פרסמו בכתב העת היוקרתי "הלנסט" קריאה לארגון הבריאות העולמי לבהירות מוסרית בנושא האלימות המינית מצד החמאס כלפי נשים
צילום: דוברות המרכז הרפואי העמק

רופאי ורופאות נשים מבתי חולים בצפון פרסמו בכתב העת הרפואי היוקרתי The Lancet מאמר דעה המבקר בחריפות את השימוש באונס ובאלימות מינית כשיטות לוחמה מצד החמאס.
הרופאים, ד"ר נועה זפרן, רופאה בכירה בחדרי לידה ומנהלת השירות לרפואה דחופה ביולדות, וד"ר שירה ברעם, רופאה בכירה ביחידה לטיפול בליקויי פריון, מהמרכז הרפואי העמק, פרסמו בשיתוף עם פרופ' עידו שולט, מנהל יחידת אם ועובר בקריה הרפואית רמב"ם, מכתב דעה למערכת, שמבקר את שתיקתם והעדר הגינוי של ארגוני הבריאות והארגונים המופקדים על שמירתן של זכויות הנשים אל מול מעשי הזוועה שבוצעו ב7.10 ואילך, ומוחה על המוסר הכפול והצביעות של העולם הליברלי אל מול פשעי המלחמה של החמאס.
הכותבים מבקרים את הזמן שעבר עד גינוי הטבח שבוצע ב7.10 על ידי ארגון הנשים של האו"ם, וזאת חרף העובדה שבעבר הגדיר הארגון אלימות מינית כפשע מלחמה ודרש הפסקה מוחלטת של כל פגיעה מינית באזרחים במהלך לוחמה. כמו כן קוראים הכותבים לאיגודים הרפואיים הבינלאומיים ובעיקר לאלו האמונים על שמירת בריאות האישה לגנות את האלימות המינית שהופעלה ועדיין מופעלת כלפי נשים על ידי החמאס. הכותבים קוראים לאיגודים הבינלאומיים ולארגוני הבריאות בעולם לדרוש את שחרור כל החטופים שנמצאים בעזה ודורשים מהאו"ם ומוסדותיו לשמור על זכויות נשים גם במלחמה ולמנוע רצח עם, פשעי מלחמה, ופשעים נגד האנושות המבוצעים על ידי החמאס.