עוצרים בכתום וצהוב: מעל 500 עצי פרי הדר נשתלו על ידי עיריית נוף הגליל

קלמנטינות, לימונים, תפוזים ופומלות. מאות עצים אורגניים ניטעו בשטחים הציבוריים בנוף, ותושבי העיר יכולים לקטוף וליהנות מפירותיהם. צילום: דוברות העירייה

שתילת עצי הפרי בנוף הגליל היא חלק מתוכנית עירונית שנועדה לעודד תזונה בריאה בקרב התושבים וגם לקרב אותם לטבע ולנוף המרהיב של עירם. "העירייה ממילא שותלת עצים, אז למה לא עצי פרי?" הסביר מנהל אגף חזות העיר, ניב חרוש וציין כי עצי המאכל נותנים גם צל ומוסיפים יופי, צבע וריח נעים "התושבים יכולים לקטוף ולאכול כאוות נפשם פירות אורגניים, ללא ריסוס ובהישג יד".
ברחוב רימון, בשכונה הדרומית, ליד הקניון ובשכונה הצפונית, בהר יונה, בצדי המרכזים המסחריים ובשדרת יקינטון ניתן למצוא את ה"פרדסים" שנשתלו על ידי העירייה. מקבצים שלמים של עצי פרי הדר: לימונים, תפוזים, פומלות, וקלמנטינות. רן שעיבי, מנהל תחום הגינון אומר כי התושבים מתייחסים בכבוד לעצי הפרי ולא נוגעים בהם טרם הבשילו "התושבים יודעים שהעצים נטעו בשבילם. הם לא פוגעים בעצי הפרי אלא להיפך, יש תושבים שמגיעים בעצמם לטפל ב"פרדסים" שבקרבת מגוריהם".
רוב העצים עדיין לא מניבים פירות בכמויות גדולות, אבל משנה לשנה כמות הפרי גדלה והתושבים נהנים ממנה, וכל אחד יכול לקטוף באופן חופשי.