מתחדש: 'מייקאובר' לשוק הישן בעפולה

תאורת לד מוארת וחסכונית, ריהוט רחוב מעודכן ומעוצב, התקנת גג בחלק הצפוני ופחי אשפה שיוחלפו לחדשים. השוק הישן בעפולה שהפך למוקד בילוי טרנדי עבור תושבי העיר והסביבה נכנס לסבב שדרוג וריענון נוסף. צילום: דוברות העירייה

מרצפים את הרצפה בסמטאות הצבעוניות

השוק הישן בעפולה שהוקם לפני כיובל שנים ממשיך לזכות לשדרוג ולשמור על מרכז קולינארי ואבן שואבת למבלים צעירים. כזכור, מספר חודשים לאחר כניסתו לתפקיד ראש העיר בסוף שנת 2018, ביקר אלקבץ במתחם השוק הישן וקיבל החלטה עירונית להפוך את המתחם הישן, שעמד לא פעם בפני סגירה, למוקד בילוי טרנדי עבור תושבי עפולה והסביבה, ולצד חיזוק שיתוף הפעולה עם תנועת 'תרבות' שפעלה במקום בזמנו במקביל לזרועות התרבות העירוניות ובראשם אגף תרבות ורשת המתנסים של שחקים הוחלט על קיום אירועי תרבות באופן קבוע בשוק לצד החלטה לשדרג את התשתיות הפיזיות במתחם.

בבוקר ובלילה: מתחם השוק שוקק חיים. צילום: דוברות העירייה
בבוקר ובלילה: מתחם השוק שוקק חיים

תחילה חודשו תשתיות המים והביוב הישנות שלא הוחלפו מעולם בעלות של כמיליון שקלים בשיתוף תאגיד המים "מי נועם" ולאחר מכן החליפה העירייה את הריצוף במתחם בהשקעה של כחצי מיליון שקלים נוספים. בימים אלה, גייסה העירייה סכום של כחצי מיליון שקלים נוספים להשלמת הגג בסמטת החנויות האחרונה בצדו הצפוני של המתחם שנותרה ללא קורת גג. כמו כן יוחלפו התאורה לתאורת לד, ריהוט הרחוב ופחי האשפה במקום.
מנכ"ל החכ"ל נתנאל כהן, שיוביל את עבודות השדרוג, אמר: "השוק הישן הפך בשנים האחרונות למוקד בילוי אהוב על ידי תושבי העיר ובאיה. אנחנו רוצים לשמור אותו ככזה ולכן גייסנו סכום כסף נוסף להשלים את הגג בסמטה האחרונה וכן שדרוגים נוספים הנדרשים במקום".