מצטיין נציב כבאות והצלה לישראל לשנת 2022 – המתנדב אוהד מרכוס מעפולה

עקב יכולותיו האישיות והמקצועיות, מרכוס משמש מזה כשנתיים כקצין סיוע אווירי ואף יצא לקורס קציני מתנדבים לפני כשנה.
צילום: קובי ריכטר/כבאות והצלה לישראל

נציב כבאות והצלה לישראל רב טפסר אייל כספי וסגן השר לביטחון הפנים חה"כ יואב סגלוביץ' העניקו ביום שני תעודות הצטיינות לעובדי ומתנדבי כבאות והצלה שנבחרו כמובילי דרך ומצטייני המערך מכלל המחוזות ומטה הנציבות.
הטקס המרגש נערך בקריה הלאומית לכבאות והצלה במעמד סגן השר לביטחון הפנים ח"כ יואב סגלוביץ', מנכ"ל המשרד לבט"פ מר תומר לוטן, נציב כבאות והצלה אייל כספי, סגל הפיקוד הבכיר, מפקדי תחנות ובני משפחות העובדים המצטיינים.
במהלך הטקס הוענקו תעודות הצטיינות והוקרה ל-47 עובדי ועובדות המערך שבתרומתם גילו מצוינות ומקצועיות יתרה המהווים מופת אישי וארגוני. בין המצטיינים – רשף אוהד מרכוס, מתנדב ביחידת הכיבוי האווירי ותושב עפולה.

אוהד מרכוס. צילום: קובי ריכטר/כבאות והצלה לישראל
אוהד מרכוס במעמד קבלת תעודת ההצטיינות

מרכוס, בן 42, נשוי + 2, מתגורר בעפולה הוא ד"ר לפסיכולוגיה ומרצה למדעי ההתנהגות במכללה האקדמית עמק יזרעאל. עד לפני שנה שימש כראש החוג ולא אחת נבחר כ"מרצה מעורר השראה" מטעם אגודת הסטודנטים של המכללה.
מרכוס מתנדב במערך כבאות והצלה לישראל מגיל 14, למעלה מ-27 שנה. החל את דרכו באיגוד כבאות יזרעאל כמחויבות אישית ולימים בתחנת הכיבוי האזורית בעפולה.
עקב יכולותיו האישיות והמקצועיות, מרכוס משמש מזה כשנתיים כקצין סיוע אווירי ואף יצא לקורס קציני מתנדבים לפני כשנה.
מרכוס מעיד על עצמו כי נדבק ב'חיידק' ההתנדבות במערך הכיבוי וההצלה ומאז לא מפסיק להתנדב, גם בשבתות וחגים.
מנימוקי הבחירה: "אוהד מבצע את תפקידו במסירות ובמקצועיות, מגלה יוזמה ואחריות רבה. התנהלותו של אוהד וזמינותו לביצוע משימות הן מן המעלה הראשונה, ובתפקודו מהווה דוגמא לכלל המתנדבים ביחידת הכיבוי האווירי. אוהד התמקצע בתפעול אירועים מורכבים עם מספר רב של כלי טיס ומבצע זאת על הצד הטוב ביותר לשביעות רצון הממונים עליו".

אוהד מרכוס. צילום: קובי ריכטר/כבאות והצלה לישראל
אוהד מרכוס בפעולה במהלך כיבוי שריפה

מפקדו של מרכוס, מפקד יחידת הכיבוי האווירי, סגן טפסר ירון קורן, מספר: "אוהד מתנדב במערך למעלה מ-27 שנה וביחידה האווירית מזה כשנתיים בתפקיד קצין סיוע אווירי. בתפקידו, אוהד נותן מענה לאירועים מבצעיים במחוזות צפון וחוף ומזנק לכל אירוע מבצעי הדורש התערבות של מטוסי כיבוי, בכל יום ובכל שעה. במסגרת תפקידו, אוהד מהווה גורם מקצועי המתכלל את פעילות כלי הטיס השונים אל מול תכנית הלחימה מן הקרקע ויכולותיו המקצועיות שוות ליכולת של קצין מן המניין. למרות היותו מתנדב, אוהד נמנה כחלק מהסד"כ המבצעי במערך הכיבוי האווירי ובעל אחריות לתפקידו. יישר כח".
מפקד מחוז צפון, טפסר ניזאר פארס: "אוהד מרכוס הוא מתנדב שכל מפקד היה רוצה שיפעל תחת אחריותו. כאשר יש אירוע מבצעי הוא עוזב את כל עיסוקיו ומיד מתפנה לאירוע על מנת לסייע בהצלת חיי אדם ולמנוע פגיעה ברכוש. אוהד הוא בן בית אצלנו במחוז הצפוני ואני מברך אותו על קבלת ההצטיינות".

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

עפולה: מטמיעים את מהפכת ה"צדק התחבורתי"

|

"תמונת ניצחון" מהעמק

|