מפגש חירום: עפולה, גלבוע ויזרעאל מאחדים כוחות כנגד הקמת תחנות גז מזהמות

בהודעה משותפת של הרשויות נכתב: "מטרת הפגישה היא שיתוף פעולה בדרכים למאבק אפקטיבי נגד הקמת תחנות כוח מזהמות אויר – בכדי למנוע פגיעה בבריאות הציבור"

ראש עיריית עפולה יצחק מירון, הזמין ביום שני לפגישת חירום את ראשי המועצות השכנות, עובד נור ראש מועצה אזורית הגלבוע, ואייל בצר ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, יחד עם העוסקים בתחום תכנון המרחב הכפרי והעירוני באזור.
בהודעה משותפת של הרשויות נכתב: "מטרת הפגישה היא שיתוף פעולה בדרכים למאבק אפקטיבי נגד הקמת תחנות כוח מזהמות אויר – בכדי למנוע פגיעה בבריאות הציבור.
קיימת התנגדות נחרצת ועזה בקרב תושבי הרשויות ופורום משתתפי הישיבה, נוכח עידוד יזמים פרטים לקדם יוזמות ופרויקטים להקמת מתקני אנרגיה מבוססות גז במרחבים פרטיים. יתרה מכך, הנוכחים מחו על המגמה של עקיפת ועדות התכנון והבניה הסטטוטוריות ותפיסת שטחים תוך התעלמות מוחלטת מדעת מומחים ומעמדת תושבי הרשויות.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


להבנת כל הגורמים בישיבה, מדובר בצעדים נמהרים אשר מטילים צל כבד על איכות החיים באזור ופגיעה מהותית בבריאות הציבור. משתתפי הפגישה החליטו על איחוד כוחות נגד הקמת תחנות כוח מבוססות גז. לצורך כך הוקם מטה מאבק משותף אשר ילווה בייעוץ משפטי ופעילות ציבורית שתבטיח את שלום התושבים ובריאותם בעתיד.

הנוכחים הסכימו שיש לפעול לקידום יצור חשמל המבוסס על אנרגיה ידידותית מתחדשת, בדגש על אנרגית סולארית, תוך ניצול גגות ומתקנים קיימים. ראשי הרשויות והמשתתפים סיכמו על איחוד כוחות בדרישה לדיאלוג תכנוני וקביעת התנאים וההסתייגויות בהקמת מיזמי האנרגיה השונים”.‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏