נוף הגליל נפרדת מעמודי החשמל שמסתירים את הנוף

הפרויקט הינו הראשון בארץ שמבוצע בנוף הגליל על ידי משרד האנרגיה, חברת החשמל והרשות מקומית
צילום: דוברות העירייה

השקת פרויקט הטמנת כבלי מתח גבוה בנוף הגליל נערכה אמש בטקס חגיגי בהשתתפות שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן, ראש העיר, רונן פלוט ומנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר.
מדובר בפרויקט היסטורי לא רק במושגים של נוף הגליל אלא ברמה הלאומית ומבוצע על ידי משרד האנרגיה וחברת החשמל. הטמנת רשת החשמל באדמה בדומה למערכות התקשורת, תפנה את עמודי החשמל הישנים המספקים מתח גבוה ובינוני בכך תשדרג  את חזות העיר  ותצמצם באופן ניכר את היקף התקלות באספקת החשמל אשר מרביתן נגרמות בשל פגעי מזג אוויר ובלאי ."מדי חורף התרגלנו להפסקות באספקת החשמל אבל זאת   לא גזירה שנפלה משמיים. הרשת התת קרקעית תשים סוף לתקלות הנגרמות מפגעי מזג האוויר וגם תשפר את נראות העיר בעצם הסרת עמודים שמסתירים את הנוף" אמר ראש העיר, רונן פלוט וביקש להודות למשרד האנרגיה ולחברת החשמל שהרימו את הכפפה ובחרו בנוף הגליל כפיילוט להתחלת הפרויקט שיבוצע בשל העלויות הגבוהות וייקח מספר שנים עד שיושלם בכל העיר.
שר האנרגיה והתשתיות, ח"כ אלי כהן אמר בטקס כי משרדו שמח לקחת חלק ברגע היסטורי עבור נוף הגליל. לדבריו, "משרד האנרגיה סימן את הטמנת כבלי מתח גבוה באדמה כפרויקט לאומי שמבוצע בשלב זה  במספר קטן של ערים,  הבחירה בנוף הגליל תהווה אבן דרך משמעותית בפיתוחה ושגשוגה של העיר". השר ציין בדבריו את שיתוף הפעולה עם חברת החשמל והרשות המקומית "מדובר בפרויקט אומנם יקר אבל יעיל מאין כמוהו ותורם לאיכות החיים של אזרחי ישראל".
יצוין כי בבנייה החדשה של שכונות מגורים כל רשת החשמל מתח גבוה מוטמנת על פי התקנות החדשות. חשיבותו של הפרויקט הינו בהשקעה הגדולה בשיפור תשתיות ישנות והכנסת החידושים הטכנולוגיים לשכונות הוותיקות.
מנכ"ל חברת החשמל, מאיר שפיגלר :"חברת החשמל בהתאם למדיניות ח"כ אלי כהן, שר האנרגיה, הגדירה כפרויקט לאומי את הטמנת קווי הרשת בקרקע, לטובת הפחתת דקות אי אספקה, שיפור חזות אזור המגורים ומיצוי יעיל של הקרקע. השקת תחילת העבודות להטמנת מתח גבוה בנוף הגליל, היא הסנונית הראשונה בסדרה שתבוא אחריה. מדובר בפרויקט מורכב ויקר, המתאפשר תודות לפיתוח כבלים מחומרי גלם מתקדמים ואיכותיים. חברת החשמל תבצע ותושבי נוף הגליל ייהנו מפרי הפרויקט" .

מגדל העמק: ליאורה אדרי מונתה לתפקיד מנכ"לית העירייה

|