מגדל העמק: נכבדי העיר נוהגים בטוח

"שומרים על הכללים שומרים על החיים" – הרשות באמצעות האגף לאזרחים ותיקים העבירה מגוון פעילויות בנושא כדי להגביר את בטיחותם ועצמאותם של נכבדי העיר הוותיקים

פעילות חשובה במיוחד עבור נכבדי העיר. צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

התוכנית התמקדה בשלושה תחומים מרכזיים: הדרכת הולכי רגל, הדרכה לנהגי מכוניות והדרכה לנהגי קולנועיות. הליכה היא דרך נפלאה להישאר פעיל ומעורב בקהילה. עם זאת, חיוני שהתושבים המבוגרים שלנו יבינו כיצד לעשות זאת בבטחה. ההדרכה להולכי רגל סיפקה לוותיקים מידע על שיטות הליכה בטוחות, כגון שימוש במעברי חצייה והבנת אותות תנועה. ניתן דגש גם על חשיבות הראות וכיצד להבטיח שנהגים יוכלו לראות אותם, במיוחד בתנאי תאורה חלשה.
סדנה זו התקיימה על שטח גדול המדמה תנאי דרך בחיים האמיתיים. הוצבו שלטים ומכשולים ברחבי האזור כדי לחקות את האתגרים שהמבוגרים  עלולים להתמודד איתם בעת ניווט בעיר על קלנועיות חווית למידה מעשית זו אפשרה למשתתפים לנווט את האתגרים הללו בסביבה מבוקרת ובטוחה, בהדרכת אנשי מקצוע מיומנים. לכל משתתף חולק אפוד זוהר עם הכיתוב "שומרים על הכללים- שומרים על החיים! ותיקי מגדל העמק נוהגים בטוח".
אלי בקסיס סגן ראש העיר ומחזיק תיק הרווחה ומומי בן סימון מנהל האגף לשירותים חברתיים אמרו: "עיריית מגדל העמק מחויבת לשלומם ולרווחתם של כל תושבינו. אנו מאמינים כי חודש הבטיחות בדרכים לגיל השלישי  יהווה כלי רב ערך בקידום הבטיחות, העצמאות ואיכות החיים של תושבינו המבוגרים.
ברכה בן סדון מנהלת המדור לאזרחים ותיקים הוסיפה: "היוזמה הזו קרובה לליבי. זה לא רק ללמד בטיחות בדרכים, אלא להכיר בתפקיד החיוני שהאזרחים הוותיקים שלנו ממלאים בקהילה שלנו ולדאוג להעלות את רווחתם האישית והסביבתית ולתרום לחיזוק תחושת הביטחון שלהם".
אלי ברדה ראש העיר בירך על היוזמה והזכיר את הציווי האלוקי "ונשמרתם לנפשותיכם" ואיחל לכל הנוסעים ברכב וההולכים ברגל בריאות טובה ואריכות ימים.