מגדל העמק: ‘האוטובוס של יוסי’ הגיע ל-KLA

בכירי המשק ביקרו בחברת KLA ללמוד על קשרי תעשייה-קהילה פריפריה. הביקור נערך ביוזמת ‘האוטובוס של יוסי’.

מימין לשמאל: דן וילנסקי, מייסד KLA ישראל, אבי כהן, נשיא KLA לשעבר ואורי תדמור, נשיא KLA ישראל. צילום: אריאל זנדברג

במסגרת סיור של בכירי המשק בנושא קשרי תעשייה-קהילה, בצפון הארץ, הגיע מיזם ‘האוטובוס של יוסי’ לביקור באתר KLA במגדל העמק. עוד במסגרת אותו סיור בקרו המשתתפים בחברת NVIDIA השוכנת ביקנעם.
"האוטובוס של יוסי" הוא מיזם לזכרו של ד״ר יוסי בכר ז"ל, לשעבר מנכ”ל משרד האוצר, יו”ר בנק דיסקונט ויו”ר הוועדה המייעצת לג’וינט-אלכא. המיזם הוא יוזמה משותפת של ג’וינט-אלכא ומשפחת בכר במסגרת פעילות המלגה ע״ש ד”ר בכר שנהג לקחת אנשי עסקים, אנשי ממשל ונושאי תפקידים ציבוריים בכירים לסיורים ברחבי הארץ על מנת לחשוף אותם למציאות החיים בפריפריה החברתית ולהעמיק בסוגיות חברתיות וציבוריות בוערות.
במהלך הביקור ב- KLA  סיפר תדמור כי KLA העולמית מעסיקה היום 14,000 עובדים ב- 19 אתרים בעולם וכל מכונה שלה לבדיקת שבבים מורכבת כמו לוויין קטן. עוד אמר כי משבר הקורונה האיץ את ענף האלקטרוניקה והביא לגידול בהכנסות ובהשקעות בפיתוח. "אנחנו מייצרים מעל 100 סוגים של מכונות, 99% מכלל היצור שלנו מיועד ליצוא ותהליך היצור של כל מכשיר צריכה אלקטרוני שאתם מכירים עובר דרך המכונות שלנו".
ויקי פלטניק, מנהלת גיוון והכללה, KLA  אמרה: "אנחנו משקיעים בקשרי אקדמיה וקהילה כבר למעלה מ- 10 שנים, במטרה לקדם ערכים מוספים הדדיים. אנחנו שואפים לאמץ מצוינות אקדמית, לעודד סטודנטים לחקור נושאים שמעסיקים,  גם אותנו כחברה, ולטפח מאגר של כישרונות. יש לנו קשרים הדוקים עם הקהילה במגדל העמק וביבנה, אנחנו מלווים תלמידים מגילאי בית הספר היסודי ועד תארים מתקדמים, באמצעות מלגות לעידוד לימודי  מדע וטכנולוגיה, ומקיימים מפגשים אשר מעניקים, במיוחד לתלמידים, מודלים לחיקוי. בעולמות הגיוון והכללה המטרה שעומדת לנגד עינינו היא לייצר שפה משותפת לכלל העובדים בארגון. כבר מספר שנים שאנו משקיעים תשומת לב ומשאבים בגיוס עובדים מגוונים, ובבניית תהליכים ליצירת הצלחה משותפת של העובדים והחברה, לטווח ארוך".
אורית הרוש, דירקטורית במחלקת הפלנניג, שתפה את הנוכחים בחוויה האישית שלה כעובדת  החברה מזה 24 שנים. "כשהייתי נערה במגדל העמק לא שמעתי על KLA אבל מייד אחרי הצבא התקבלתי לעבודה. היום המצב שונה, המעורבות של KLA  בקהילה ניכרת בשטח. גם אני מעורבת בפעילויות שונות של החברה, פוגשת בני נוער וחושפת אותם להייטק בכלל ול- KLA בפרט. כאם לבת שלומדת הנדסת מכונות באורט בראודה אני יכולה להגיד שאשמח מאד אם בתום הלימודים תמצא בתי עבודה בתעשיית ההייטק בסמיכות למקום מגורינו במגדל העמק".

• "זה היה החלום של יוסי – לחבר את המגזר העסקי לשטח ולמגזרים הנוספים"

אוסאמה דניאל, מנהל תמיכה טכנית אשר עובד בחברה כבר 12 שנה, ציין בפני האורחים את החשיבות הרבה של פיתוח תעשיית ההייטק בפריפריה ושוויון במתן הזדמנויות. "במישור החברתי-כלכלי חברה גדולה כמו KLA לא רק מביאה הזדמנויות קריירה לצפון, אלא גם מקבלת גישה למאגר טאלנט רחב ומגוון בהרבה מחברות במרכז. ובמישור האישי, אני יכול להגיד שהמעבר מאינטל, המרוחקת שעתיים נסיעה מהבית שלי ל- KLA שנמצאת 10 דקות מנצרת – שדרג את החיים שלי בצורה בלתי רגילה".
משם פנו האורחים לסיור במוזיאון וחזו בהתפתחות הטכנולוגיה של החברה לאורך השנים, כמו גם במכונה עדכנית לבדיקת שבבים שהוצאה במיוחד עבורם מן החדר הנקי.
בסיור השתתפו: אורית בכר, אלמנתו של יוסי בכר ושני ילדיהם מור ועמית בכר, רני דודאי יו”ר מלגת בכר ומנכ”ל ג’וינט-תבת, אורי גיל מנכ”ל ג’וינט-אלכא, סלעית לב, מנהלת מסלול תנופה בזירת הזנק, ברשות החדשנות, שאול קוברינסקי יו”ר בנק דיסקונט, ברוך לדרמן, ראש החטיבה הבנקאית בבנק לאומי, שלום זיידלר, יו"ר ובעלים של חברת ויסוצקי, אריק פרישמן, מנכ"ל פייבוקס, פארה ועופר חודרוב יו”ר דיזנהאוז, איל בצר, יו"ר אשכול גליל והעמקים, מאיר חלי, מנכ"ל אשכול גליל והעמקים ובכירים נוספים.
אורי גיל, מנכ"ל ג'וינט-אלכא, "זה היה החלום של יוסי – לחבר את המגזר העסקי לשטח ולמגזרים הנוספים. אני שמח שיחד עם משפחת בכר אנחנו בג'וינט-אלכא מיישמים את החזון שלו . KLA היא דוגמא ליישום החיבורים הללו."

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|