היצירה מרפאת: ערב מגמת התיאטרון בביה״ס העמק המערבי' ביפעת

במהלך הלימודים במגמה, התלמידות והתלמידים תרים אחר מחזה, עם מקורות השראה שונים ויוצאים.ות למסע שלם של חקר ויצירה, תוך עבודה עצמאית ומעמיקה בליווי והכוונה
צילום: ענת חרמוני

בשבוע שעבר, התקיים ערב הסיום של מגמת התיאטרון בבית הספר 'העמק המערבי' ביפעת.
ההצגות שהועלו מהוות את בחינת הבגרות המעשית של תלמידות ותלמידי המגמה, שגם אחראיות ואחראים על כל היבט בהפקה. לכל אחת ואחד יש תפקיד במשחק ותפקיד בהפקה – עליהם מתקיימת בחינת בגרות מעשית.
במהלך הלימודים במגמה, התלמידות והתלמידים תרים אחר מחזה, עם מקורות השראה שונים ויוצאים.ות למסע שלם של חקר ויצירה, תוך עבודה עצמאית ומעמיקה בליווי והכוונה מאת מורות המגמה – נגה זק ולירון בר דויד.
אחרי תהליך מעמיק, הם.ן יוצרים.ות הצגה באופן עצמאי. זוהיעשייה אמנותית שיוצאת מהלב, ומעניקה רבדים של עומק, רגישות ונקודת מבט שונה על העולם. עצם הלמידה מרחיבה את האופקים, מעניקה ביטחון עצמי ומלמדת כיצד לעמוד על במה. התלמידות והתלמידים מקבלים כלים שילוו אותם בהמשך חייהם.
תהליך ההפקה, הנו תהליך מאתגר ומשמעותי בכל שנה, והשנה – נוכח המציאות, האתגר והמשמעות קיבלו נופך, שלעתים היה קשה מלהכיל. ויחד עם זאת, היצירה מרפאת.
בשבעה באוקטובר, שתי בוגרות המגמה – נועה חיאל ממחזור נ"ג ומאיה פודר ממחזור נ"ה, זכרן לברכה, נרצחו במסיבת ה'נובה' ובוגר המגמה – רותם דושי, זכרו לברכה, נפל בקרב במלחמת חרבות ברזל. עם היוודע דבר האסון – החליטו הלמידות והתלמידים בבית הספר לעשות מעשה הנצחה ולהעלות את אותם המחזות, בהם השתתפו הבוגרות והבוגרים שאינם, בערב אחד, שיוקדש לזכרם.
היה ערב מרגש וקשה מנשוא – בו זמנית, שהתקיים ביום נפילתו בקרב של ריף הרוש, זכרו לברכה, מרמת דוד, בוגר בית הספר.
ההצגות שהועלו השנה היו: מישהו לרוץ איתו – על פי ספרו של דוד גרוסמן, גריניץ' – מאת שי פיטובסקי, זרים מושלמים – על פי סרטו של פאולו ג'נובזה.
שלומית שיחור רייכמן – ראשת המועצה האזורית עמק יזרעאל: "זהו יום קשה במיוחד עבורנו, כאן בעמק. כולנו כואבות וכואבים את נפילתו של ריף הרוש, זכרו לברכה, מרמת דוד, בוגר בית הספר.
אני מחבקת את המשפחות השכולות, בשם כל תושבות ותושבי העמק ומברכת את התלמידות והתלמידים הנפלאים, שבחרו להנציח את חברותיהם וחברם – ברגישות, באומץ ובכישרון רב. המועצה רואה בתיאטרון אבן יסוד בחינוך. תודה לכם – תלמידות ותלמידים יקרים, שבחרתם באמנות המעשירה את עולמנו, מרחיבה את הנפש ומעניקה לנו דרך רב-ממדית לעבד את המציאות שסביבנו, בוודאי בימים קשים אלה. תודה למורות המגמה ולגיא צליל – מנהל בית הספר."