כנס ראשון מסוגו בעמק יזרעאל שמטרתו הגברת המוכנות למצבי חירום במוא"ז

התקיים כנס ראשון מסוגו, המשלב את פעילותם של אגף קהילה ורווחה ואגף הביטחון במועצה, לצד כוחות הביטחון וההצלה – כבאות והצלה לישראל, מגן דוד אדום ופיקוד העורף.

התקיים לראשונה כנס במוא"ז עמק יזרעאל שמטרתו לחבר בין הכוחות הפועלים במרחב, אל צוותי הצח"י (צוות חוסן יישובי), הרב"שים ומנהלי היישובים, שיהיו הראשונים להגיב לכל אירוע, הם גם המפתח לאיתנות וחוסן המועצה ותושביה.
התקיימו הרצאות קצרות מהגופים השותפים לכנס, המציגות את דרכי העבודה, דגשים לפעילות היישובית במסגרת הצח"י והכשרות מקצועיות המוצעות מידם.
טפסר משנה עופר אדרי מפקד התחנה האזורית נוף הגליל, הציג בפני המשתתפים את תכנית "שומרי הבית" של כבאות והצלה מחוז צפון, אשר תפעל בשיתוף עם המועצה לשיפור התמודדות עם אירועי שריפה: ״מבחינת כבאות והצלה לישראל, המועצה האזורית עמק יזרעאל היא מועצה חזקה ומוכנה לחירום. המועצה מחזיקה שתי יחידות מתנדבים מהטובות בארץ – הסוללים ושדה יעקב. נמשיך להוביל את פרויקט ׳שומרי הבית׳ ביישובי הרשות על מנת להכשיר את האזרחים וצוותי החירום היישוביים להגנה על היישוב בזמן שריפה".

המשתתפים בכנס
המשתתפים בכנס

עדי חמו, עובדת סוציאלית וראש צוות באגף קהילה ורווחה ומנהלת את תחום החירום והצח"י באגף, אמרה בפתיחת הכנס: "תודה לכולם על ההירתמות ועל המחויבות לחיזוק מוכנותם של יישובי המועצה, בלעדיכם זה לא היה קורה. תודה שבאתם ושבחרתם לתרום מזמנכם לנושא חשוב זה".
ניר שנער מנהל אגף הביטחון במועצה, הוסיף: "בהיערכותנו למצבי חירום, אנו פועלים מזה שנים, מתוך נקודת ההנחה שבזמן אירועי חירום תידרש מאתנו עצמאות מרבית והסתמכות בעיקר על כוחותינו ומשאבינו הפנים-מועצתיים".
דליה אייל מ"מ וסגנית ראש המועצה, סיכמה: "אנו מאמינים שעל מנת שכולנו נוכל לעמוד באתגרים שיעמדו לפנינו, יישובינו צריכים להיות חזקים ועצמאיים. על כן, אנו משקיעים משאבים ואמצעים רבים בקידום החוסן הקהילתי ביישובים ובחיזוק מוכנותם.
הכנס הזה הינו צעד נוסף לקראת אותה מטרה – לתת את הכלים שיאפשרו מענה מיטבי בעת חירום והידוק השותפות בינינו לבין כוחות הביטחון וההצלה, אשר עושים לילות כימים להצלחת המשימה החשובה מכל – הצלת חיים."

 

אושר קסרי: ״הקב״ה אוהב אותי״

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|