חדשות טובות: יישובי עמק המעיינות יכללו במפת העדיפות הלאומית

אחרי שנכללו במפת הטבות המס, כל יישובי המועצה האזורית עמק המעיינות יכללו גם במפת העדיפות הלאומית של משרד הבינוי והשיכון. המשמעות: סבסוד של הוצאות תכנון ופיתוח לבנייה חדשה. שיעור הסבסוד לבנייה צמודת קרקע יהיה בין 20-70% בכפוף לתקרה הכספית

לאחר שבתחילת 2016 נכנסו כל יישובי המועצה האזורית עמק המעיינות למפת הטבות המס, נכנסו השבוע כל יישובי המועצה גם למפת העדיפות הלאומית החדשה של משרד השיכון. 12 מיישובי המועצה אף שודרגו ועלו לדרגת סבסוד גבוהה יותר מאשר היו עד כה.
ע"פ ההחלטה שיזם שר השיכון ח"כ יואב גלנט יישובים הנכללים במפה יזכו לסבסוד של הוצאות תכנון ופיתוח לבנייה חדשה.
החלטת הממשלה באה לחזק את אזורי הפריפריה הגיאוגרפית ובעיקר את הנגב והגליל, לעודד הגירה חיובית לישובים אלה, לעודד בנייה ולהעצים את חוסנת הכלכלי של הישובים.
ההטבות הניתנות לישובים במסגרת החלטה זו היא בשני מישורים: סבסוד הוצאות תכנון ופיתוח לבנייה חדשה, רוויה וצמודת קרקע על קרקעות מדינה וזאת במטרה לאפשר ולתמרץ שיווק קרקע לבנייה בישובים אלה .

• שיעור הסבסוד בין 20%-70%

שיעור הסבסוד לבנייה צמודת קרקע יהיה בין 20-70% בכפוף לתקרה הכספית.
יורם קרין ראש המועצה אמר עם קבלת החלטת הממשלה: "זוהי בשורה נהדרת המתווספת לשלל ההטבות המשמעותיות אשר להן חלק משמעותי בשינוי פני העמק: הטבות המס, הרכבת, מאות המשפחות שמצטרפות לישובים, כאלה שמתכננות להגיע במהלך הקיץ הקרוב ועוד. רוחות חדשות וצעירות מנשבות בעמק המעיינות, בכל יישובינו נקלטות משפחות חדשות ותנופת הבנייה והפיתוח בעיצומה ! משמעות ההחלטה היא שבישובים בהם נתקלנו באתגרים מורכבים מעט יותר, נפתחות הדלתות והדרכים לפתח ולבנות ולקלוט עוד משפחות."

"כשראיתי את החורבות הרגשתי מושפל. זה היה מראה מעליב ברמה האישית והלאומית"

|