עצם של דג נשלפה מגרונה של מטופלת במרפאת כללית כפר תבור

ד"ר צבי חן, מומחה ברפואת אף אוזן גרון, בדק את גרונה של המטופלת באמצעות מכשור מתקדם, לרינגוסקופיה, וראה שהעצם ניתנת לשליפה בשלמות וללא סיבוכים
צילום: כללית

למרפאת כללית כפר תבור נכנסה מטופלת והתלוננה על עצם דג שנתקעה בגרונה במהלך האוכל. ד"ר צבי חן, מומחה ברפואת אף אוזן גרון, בדק את גרונה באמצעות מכשור מתקדם, לרינגוסקופיה, וראה שהעצם ניתנת לשליפה בשלמות וללא סיבוכים.
במקרה של בליעת עצמות דגים שנתקעות בלוע ייתכנו שני תרחישים:
כאשר מדובר בעצמות דג דקיקות, שלא חדרו לעומק ריריות הלוע, הרי שהן ניתנות בד"כ להוצאה במרפאה ללא סיבוכים.
כאשר מדובר בעצמות גדולות או כאלו שחדרו לעומק הרירית, או כאלו שמאיימות על צינור הנשימה הרי שמדובר במצבים שעלולים להיות מסכני חיים ופעולת ההוצאה קשה יותר ותתבצע בחדר ניתוח, בבית חולים, בהרדמה כללית.
"חשוב לדעת, במידה ויש חשד לעצם דג שתקועה בלוע אין לאכול ואין לשתות ויש לפנות לבדיקת רופא אף אוזן גרון. אכילת לחם (או כל מזון אחר) מחמירה את המצב ומחדירה את עצם הדג עמוק יותר ואז קשה יותר להוציאה ושתיית נוזלים מהווה בעיה להרדמה (אם תידרש)", מסביר ד"ר חן.
במקרה הזה, ד"ר חן איתר את העצם, הבין שניתן להוציאה במרפאה באמצעות הציוד שיש ברשותו, שאין איום ממשי על חיי הגברת, ועל כן שאין צורך לפנות אותה לבית החולים. בהמשך הוציא ד"ר חן את עצם הדג.
"כאשר מרגישים כאב בגרון לאחר אכילת דגים, יש לפנות לקבלת טיפול רפואי עקב החשש שיש חשד לעצם בגרון. יש להימנע מאכילה ושתיה [להישאר בצום] ולפנות מייד לעזרה רפואית" סיכם ד"ר חן.

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

חייו של מטופל ניצלו בזכות עירנותו של דימותן בכללית

|

מרכז רפואי העמק: 2 רופאים בכירים מונו וקודמו

|