המכינה ישראלית הקדם צבאית לבנות במרחביה חוגגת עשור

"מכינה ישראלית" לבנות פתחה את שנת העשור: המכינה הקדם צבאית בקיבוץ מרחביה מיועדת לנערות מאזורי פריפריה חברתית וגיאוגרפית. שנת ההכשרה של 25 החניכות החדשות התחילה במסע המסורתי נגד הזרם בנחל הקיבוצים. ראשת המכינה אורלי ברזל: "כל הבנות בעלות פוטנציאל, רצון ויכולת, והשנה הזו נועדה למצות את כל אלו ולהזניק אותן קדימה. זה 'הסיפור הגדול' שלנו, והוא מפעים ומעורר השראה לכל אורכו"

מכינה ישראלית הקדם צבאית לבנות במרחביה פתחה השבוע את שנת העשור לפעילותה במסע המסורתי נגד הזרם בנחל הקיבוצים. "ההליכה 'נגד הזרם' מאפיינת את החניכות שלנו מאז ומתמיד", אומרת ראשת המכינה אורלי ברזל, "הן עושות אחרת ביחס לסביבתן, פונות לנתיב תובעני ולא שגרתי. במסע הפתיחה חלק גדול מהן התקשו בהתחלה, אבל כבר היה אפשר לראות איך הן נרתמו לעזור אחת לשנייה, והתגברו וצלחו בסוף בגאון. ככה תיראה כל השנה שלהן".
המכינה מיועדת לנערות מאזורי פריפריה חברתית וגיאוגרפית והוקמה על ידי עמותת "דרך כפר יוזמות חינוך". במחזור החדש 25 חניכות, אליהן צפויות להצטרף בהמשך עוד כמה חניכות, שמגיעות מכל רחבי הארץ – צפת, עפולה, נוף הגליל, מגדל העמק, קדומים, נתניה, פתח תקווה, ראשון לציון, גדרה, ירושלים, נתיבות ועוד.

• "הבנות כל הזמן ימתחו את הגבולות שלהן ויגלו בתוכן כוחות שאולי לא היו מודעות להם עד כה"

במהלך השנה יעברו החניכות הכשרה אינטנסיבית שתכלול הכנה פיזית לשירות דרך מסעות, טיולים ופעילות כושר גופני מוגברת, ולצד זאת העמקה בתכנים שונים ומגוונים: ידיעת הארץ, ציונות, אקטואליה וגם עמידה מול קהל. המטרה היא לשפר משמעותית את נקודת הזינוק של כל חניכה לקראת השירות הצבאי והחיים בכלל.
בוגרות תשעת המחזורים הראשונים התגייסו רובן ככולן לתפקידים משמעותיים מגוונים, ביחידות לוחמות ואחרות, חלקן התקדמו לתפקידי פיקוד וקצונה. אחוז גבוה מקרבן המשיכו לאחר השחרור ללימודים אקדמיים וללימודים מקצועיים שונים.

• מסע עליה לבית המכינה

במהלך הימים הראשונים עברו החניכות פעולות גיבוש והיכרות שונות במרכז קק"ל ציפורי. כמדי שנה בחרו הנערות בעצמן שם למחזור שלהן, שמתחיל באות המספר של המחזור ומסמל זהות קבוצתית שהן מבקשות לסגל לעצמן. ובקיצור – קבלו את "מחזור יהב" של מכינה ישראלית.
ביום חמישי סיימו החניכות את שבוע הפתיחה במסע עלייה קצר לבית המכינה במרחביה. "זו הולכת להיות, כרגיל, שנה עמוסה ומאתגרת לכולנו, לחניכות ולצוות", אומרת ראשת המכינה ברזל, "יהיו באופן טבעי עליות מורדות, והבנות כל הזמן ימתחו את הגבולות שלהן ויגלו בתוכן כוחות שאולי לא היו מודעות להם עד כה. הן כולן בעלות פוטנציאל, רצון ויכולת, והשנה הזו נועדה למצות את כל אלו ולהזניק אותן קדימה. זה 'הסיפור הגדול' שלנו, והוא מפעים ומעורר השראה לכל אורכו כל שנה מחדש. שיהיה לכולנו בהצלחה".