המדור הכלכלי: מה לעשות? לעשות

הטור הכלכלי של היועצת העסקית עליזה פרץ: בעלי עסקים, האם אתם נמצאים בעמדת המגיב או גם בעמדת היוזם? האם אתם מפנים זמן לעצמכם ולמשפחה או שהעסק גמר לכם על החיים?
מה ההבדל בן בעל עסק מצליח לבין בעל עסק בהישרדות ?

במהלך שני העשורים האחרונים ליוותי אלפי בעלי עסקים בשלל הזדמנויות שונות. אני פוגשת אותם בכנסים, נטוורקינג, בסמינרים, הרצאות ועוד. כבר בהתחלה אני יודעת לזהות מי עסק מצליח ומי לא כל כך מצליח לסגור את החודש.
לרוב בעלי העסקים ההישרדותיים לא עושים את פעולות השיווק הרצויות על מנת להגדיל את כמות ה'לידים' וממשקי המכירה. לכן גם ההכנסות שלהם לא גבוהות ולכן הם לא סוגרים את החודש.
על מנת שעסק יוכל להגדיל את המכירות חובה עליו לבצע פעולות יזומות הן מבחינה שיווקית והן מבחינת תהליכי המכירה.
לדוגמא – כאשר ישנם ירידי מכירות, תמיד תמצאו את בעלי העסקים שמסתובבים ומעניינים את הלקוח הפוטנציאל בשרות והמוצר שלהם, ובעלי עסקים שאינם קמים מהמקום. בעלי עסקים שבמבצעים פעילות יזומה מנהלים עסק מצליח. הם יזמו, נעו, זזו, והוסיפו לקוחות פוטנציאלים שיהיו בוודאי הלקוחות שלהם. רק בעלי עסקים כאלה יצמחו. לעומתם יהיו בעלי עסקים שלא יסתובבו ויחכו שיגיעו אליהם. סביר להניח כי הם מסתמכים על פה לאוזן ולא מבצעים עבודה יזומה בשוטף.
כאן אשמח לתת לכם את הטיפים להגדיל את המחזורים ואת שורת הרווח. כל עסק חייב מנגנון מכירות חזק , לבצע עבודה יזומה עם גנט חודשי שבועי ויומי. יש לשווק בכמה ערוצי שיווק שונים ומגוונים ולא רק דרך רשתות חברתיות. חשוב גם להשתמש ברשת של שיתופי פעולה עם בעלי עסקים נוספים.
לבקש מהסביבה הקרובה שלכם לדעת מה העיסוק שלכם כדי שגם הם יפיצו את הבשורה, קבוצות וואטס אפ וכן להשתתף בכנסים, להיות דינמיים ולעשות נטוורקינג אמיתי פעיל ומלא אנרגיה. הצלחה עסקית זה לא הוקוס פוקוס אלא המון פעולות מסיביות. אז תהיו פעילים – ואם כבר פתחתם עסק ואתם רוצים להגשים את החלום פעלו נכון.

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|

"כשראיתי את החורבות הרגשתי מושפל. זה היה מראה מעליב ברמה האישית והלאומית"

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|