בעמק יזרעאל: ערכו ערב הוקרה לרוח ההתנדבות היזרעאלית והעניקו את פרס העמק למתנדב מתמרת

במועצה מוקירים את מתנדבות ומתנדבי עמק יזרעאל והענקת פרס העמק ע"ש גדעון צימבל ז"ל. צילום: דוברות המועצה

הענקת פרס העמק על שם גדעון צימבל ז"ל למירון לבו, תושב תמרת

מתנדבות ומתנדבי עמק יזרעאל השתתפו בערב שכולו הוקרה לפועלם במסגרות ההתנדבות השונות, ברחבי המועצה האזורית. במסגרת האירוע, הוענק פרס העמק ע"ש גדעון צימבל ז"ל למירון לבו, תושב תמרת.
נטע הדס, מנהלת המחלקה להתנדבות באגף קהילה ורווחה, הנחתה את הערב, וברכה את המתנדבות והמתנדבים: "חושך וכאוס נפל על ארצנו מאז אותה שבת שחורה של השביעי באוקטובר, הארץ שינתה את פניה בכל המובנים. הערב ננסה להכניס לליבנו קצת אור. נוקיר את אלפי המתנדבים והמתנדבות שלנו –  על פעילותם הענפה והמבורכת, בשגרה ומפרוץ המלחמה בפרט. בייחוד בימים קשים אלו, ההתנדבות תורמת לחוסן האישי של כל אחד ואחת מאיתנו, מפיגה לחצים וחרדה, תורמת לתחושת השייכות שלנו, מעשירה את קהילות הישובים ומחזקת את קהילת העמק כולה".

• במסגרת ערב ההוקרה, נערך טקס הענקת פרס העמק על שם גדעון צימבל ז"ל, אשר הוענק למירון לבו, תושב תמרת

פרס העמק  ע"ש סא"ל גדעון צימבל ז"ל, איש תל עדשים, שכיהן כסגן ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל ונהרג בקרבות הבלימה ברמת הגולן במלחמת יום הכיפורים. גדעון היה אחד המפקדים הבכירים בצה"ל שנפלו במלחמת יום הכיפורים, לפני 50 שנה. משנת 1975, מוענק פרס העמק לזכרו על תרומה ייחודית באחד מתחומי החיים בעמק יזרעאל. במהלך השנים זכו בפרס אישים וארגונים מתחומי חיים שונים, המייצגים מגוון של עשייה, יצירה ותרומה לרקמת החיים בעמק יזרעאל. השנה החליטו חברי ועדת הפרס להעניק את הפרס למירון לבו, על יוזמתו המבורכת בהקמת קבוצות אופניים לבעלי מוגבלויות, והתנדבותו במיזמים שונים. מירון פעיל בארגון "מרוץ תמרת" ומרוץ "הר לעמק", ומסייע בתחומים נוספים.

רחלי אבידב - מנהלת מחלקת התרבות במועצה, מירון לבו - זוןכה פרס העמק, אייל בצר - ראש המועצה ושירי בנדרלי - מנכלית כפר תקווה
רחלי אבידב, מנהלת מחלקת התרבות במועצה, מירון לבו, זוכה פרס העמק, אייל בצר, ראש המועצה ושירי בנדרלי, מנכלית כפר תקווה

מירון אירגן את הפעלתן והובלתן בהתנדבות של קבוצות רוכבי האופניים בכפר תקווה ובבית אלישע בהרדוף, וגייס מתנדבות ומתנדבים רבים מרחבי העמק, בנחישות, נתינה ומסירות אין סופית.
ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל אייל בצר, ברך אותם במהלך הטקס המרגש: "כל אחת ואחד מכם פועלים מתוך תחושת שליחות עמוקה. כל הפעילות הברוכה הזו, יוצרת את הקהילות החזקות בעמק, ותורמת לחוסנה של החברה – כאן ובארץ כולה.  כוחה של הנתינה בכך, שהיא ממלאת את הלב ומעניקה סיפוק לנותן ולמקבל. יישר כוחכם – חתן פרס העמק וכל המתנדבות והמתנדבים! אתם הופכים את העמק למקום שאנו כל כך אוהבים לחיות בו! תודה לכולכם, בשם כל תושבי המועצה האזורית עמק יזרעאל. תודה לכל העושים במלאכה בהפקת וארגון הערב המרגש הזה – מחלקת התנדבות באגף קהילה ורווחה, מחלקת תרבות, דוברות המועצה וחברי ועדת פרס העמק".
את האירוע המרגש חתם הזמר המוערך, חנן יובל.