באשכול הגליל והעמקים דואגים לעתיד הסביבה

בכפר איכסאל התכנס פורום מנכ"לי וגזברי רשויות אשכול הגליל והעמקים. המטרה: לדון על יישום מדיניות איכות הסביבה והפסולת .צילום: יח"צ

25 מנכ"לים וגזברים מיישובי אשכול גליל והעמקים התכנסו ליום מרתק שבו סקר מנכ״ל האשכול מאיר חלי, את הישגי האשכול, האתגרים והמשימות לעתיד, ושיבח את שיתוף הפעולה בין הרשויות שמביא לאיגום משאבים ותוצאות עבור האזור כולו.
הנושא המרכזי בו דנו בכנס היה סביב מדיניות המשרד לאיכות הסביבה וכיצד היישוב מיישמים אותה בגזרתם. בכנס הציגו נציגי משרד לאיכות הסביבה סמנכ"ל בכיר – שלטון מקומי וקהילה, אלעד עמיחי, ומנהלת מחוז צפון, ד״ר סיגל בלומנפלד, שסקרו את מדיניות המשרד בכל הנוגע לפסולת ומחזור וכיצד מיישמים בשטח וסקירה רחבה על הנעשה בתחום בכל מחוז הצפון.
אלעד עמיחי: ״אני מודה למנכ״ל האשכול ולראש המועצה על האירוח ומנכלי וגזברי המועצות על דיון חשוב ומלמד. למדנו מקרוב על האתגרים איתם הם מתמודדים והצגנו בפניהם את מדיניות הטיפול בפסולת הארצית. אני משוכנע שהעבודה המשותפת תקדם את הטיפול בפסולת ליישום המדיניות, צמצום ההטמנה וניהול משק פסולת באופן יעיל וסביבתי יותר למען כלל התושבים״.
דוד רוזנבלום, ראש אגף סביבה – אשכול גליל ועמקים: ״הכנס נערך בהשתתפות מרשימה של מרבית הרשויות החברות בו, דבר המעיד על החשיבות הרבה והצורך העז בקידום ולעיתים אף בשינוי מגמות הבקרה, הפיקוח והטיפול הן בפסולת הרבה הנערמת בכל יום בשטחים הפתוחים סביב בתי תושבי האזור והן באתגר העלויות העצומות הנלוות לסילוק הפסולת לאתרים מורשים. הדיון, אף שהיה קצר, היה מעורר מחשבה ופתח צוהר נוסף למורכבות ההדדית של המשרד הממשלתי, עבודת האשכול וכמובן התמודדות כל רשות ורשות בהתאם למאפייניה וצרכיה.
בניית שותפות ויחסי אמון דורשת מחד זמן רב ומאידך קיום מפגשים רבים, גם פרטניים וגם משותפים כגון מפגש זה. תודה גדולה למועצה המקומית של איכסאל על האירוח המושלם שעשו הכל כדי שהכנס יפעל ויזרום בצורה הטובה ביותר. תודה להנהלת המשרד להגנת הסביבה שהגיעו, תרמו, ענו ולקחו אליהם לחשיבה וניתוח את הנושאים שעלו בכנס. תודה מיוחדת לצוות האשכול המופלא אשר תכנן ויישם יום חשוב זה וכמובן למנכ"לים ולגזברים אשר הגיעו לכנס מתוך הבנת החשיבות הרבה במתן מענה לבעיות הסביבה והפסולת בכל רשות ובמרחב האשכול כולו.״