עמק יזרעאל: המועצה פועלת להעלאת המודעות לנושא החטופים ביישוביה

שלומית שיחור רייכמן – ראשת המועצה האזורית עמק יזרעאל: "הנושא הכי חשוב שעומד כעת לנגד עינינו, הוא השבת החטופות והחטופים שלנו. עברה חצי שנה ואין זמן״
צילום: עינב קמרון

ביום ראשון החולף, ציינו חצי שנה למלחמת 'חרבות ברזל'. חצי שנה מאז נחטפו מבתיהם וממסיבת ה'נובה' גברים, נשים וילדים – 133 עדיין מוחזקים בשבי החמאס!
המועצה האזורית עמק יזרעאל פועלת בערוצים רבים להעלאת המודעות בנושא. לאחרונה, הוסיפה המועצה את הסרט הצהוב של מטה משפחות החטופים לכל פרסומיה, כולל באתר הרשות. זאת, לצד תליית שלטי המטה בכל רחבי המועצה,
הוצאת אוטובוסים צהובים לכיכר החטופים, ייזום פעילויות שונות בבית המועצה וביישובים ופרסומם בערוצי התקשורת השונים של המועצה.


בבוקר ה– 7 באפריל, ראשת המועצה כינסה את העובדות והעובדים בבית המועצה, לציון חצי שנה לאירועי השבעה באוקטובר, פרוץ המלחמה,חטיפתם והחזקתם האכזרית של 133 חטופות וחטופים שלנו בשבי. ראשת המועצה ביקשה להקדיש רגע ומחשבה להזדהות עם מצבן הבלתי נסבל של משפחות החטופים וציינה את חשיבותה של כל פעילות, קטנה כגדולה, לחיזוק המשפחות והזדהות עמן וכמובן, עם הצורך המיידי בהשבת כל יקיריהן הביתה, במהרה!


מיד לאחר ההתכנסות, יצאו העובדות והעובדים מבית המועצה לקרבת השדה הסמוך והצטלמו כשהם אוחזים בתמונות של החטופות והחטופים וסרט צהוב מחבר ביניהן.
בערב אותו היום, המועצה הקרינה את תמונותיהם החטופות והחטופים על גבי קירות של מבנים מרכזיים, בארבעה מיישוביה: בית לחם הגלילית, מנשית זבדה, גבעת אלה וגזית.
ההקרנה בגזית הייתה מרגשת במיוחד, מכיוון שבקיבוץ מתגוררות אילן טיב ואמה, אביבה סיגל. אילן היא ביתם של אביבה וקית' סיגל, שנחטפו לעזה מביתם בכפר עזה, בשבעה באוקטובר.
אביבה סיגל הוחזרה בעסקת שבויים לאחר 51 ימים, כשקית' – בעלה, נותר מאחור ומוחזק עדיין בשבי, כבר חצי שנה! הנוכחות והנוכחים התכבדו בעוגת שיש, העוגה האהוב על קית'.
שלומית שיחור רייכמן – ראשת המועצה האזורית עמק יזרעאל: "הנושא הכי חשוב שעומד כעת לנגד עינינו, הוא השבת החטופות והחטופים שלנו. עברה חצי שנה ואין זמן. בכל יום שחולף, חיי כל אחד ואחת מהם.ן – בסכנה מיידית. המועצה כולה מחזקת את ידי המשפחות. אני מחבקת את כולן, תומכת במאבק להשבת יקיריהן ומתחייבת לעשות כל שביכולתנו כדי להשאיר את הנושא בראש סדר העדיפויות ולגרום להשבתם.ן, במהרה!"

תמונתה של דניאלה גלבוע מוקרנת בבית לחם הגלילית