לבקשת משטרת ישראל: הושמד רכב משופר בשווי 140 אלף ש"ח

בבדיקה שביצע סייר בוחן לרכב שהשמיע קולות הנשמעים כירי, התגלו מספר שינויים משמעותיים ובינהם: החלפת מנוע, החלפת מערכות פליטה וקירור, והתקנת מערכת דלק מקבילה המיועדת לרכבי מרוצים
צילום: דוברות המשטרה

לפני כשלושה חודשים, במסגרת פעילות אכיפה של שוטרי המחוז הצפוני כנגד רכבים משופרים אותר רכב מסוג "סיאט קופרה" המשמיע קולות הנשמעים כקול ירי מאגזוז הרכב.
בבדיקה שביצע סייר בוחן לרכב התברר כי בוצעו בו מספר שינויים משמעותיים ובינהם: החלפת מנוע, החלפת מערכות פליטה וקירור, התקנת מערכת דלק מקבילה המיועדת לרכבי מרוצים, והתקנת מערכת לשליטה על רמת הרעש המופק מהאגזוז. כן בוצעה פריצה לתוכנת מחשב הרכב לצורך שינוי הספקי המנוע.
כנגד נהג הרכב, בן 28, תושב כפר כנא הוגש כתב אישום ובסיום התהליך המשפטי הוחלט על ידי בית המשפט כי רישיונו של נהג הרכב יפסל למשך 11 חודשים. כמו כן הוחלט כי הנהג ישלם קנס בגובה 5000 ש"ח וכי הרכב יחולט לצורך השמדתו.
נהג הרכב ערער מספר פעמים בנוגע להחלטת בית המשפט על חילוט הרכב במטרה להחזיר אותו למצבו המקורי ומאחר ואף מוסך לא הסכים להתחייב כי ניתן לעשות כן. בית המשפט המחוזי השאיר את ההחלטה על כנה.
ביום חמישי האחרון, בתום הליך משפטי של מעל ל-3 שנים, בוצעה גריטה של הרכב בהתאם לבקשת משטרת ישראל.
מדוברות המשטרה נמסר: "שוטרי משטרת ישראל ימשיכו את האכיפה הנחושה, במיוחד בימים אלו בהם רעשים אלו מטילים פחד ומשפיעים על בטחון הציבור תוך שימוש בכל הכלים החוקיים העומדים לרשותנו. שינויים מבניים הנעשים בכלי רכב מסכנים הן נוסעי הרכב והן את משתמשי הדרך".