אלקבץ במכתב חריף לשרת התחבורה: "תושבי עפולה סובלים משירות ירוד של התחבורה הציבורית"

ראש העיר עפולה אבי אלקבץ, במכתב חריף לשרת התחבורה ולאנשי מקצוע במשרד על רמת שירות ירודה בתחבורה הציבורית בעיר, אוטובוסים ישנים וריבוי מקרי אי-ביצוע נסיעות בעיר עפולה.
צילום: עיריית עפולה

תלונות תושבי העיר על איחורים ועומסים באוטובוסים
תלונות תושבי העיר על איחורים ועומסים באוטובוסים

ללשכת ראש העיר עפולה אבי אלקבץ הגיעו לאחרונה עשרות תלונות של תושבים על רמת שירות ירודה של התחבורה הציבורית בעיר לאורך חודשי הקיץ האחרונים ובמיוחד מאז פתיחת שנת הלימודים.
בין היתר כתב אלקבץ לשרת התחבורה ח"כ מירב מיכאלי, למנכ"לית המשרד מיכל פרנק ולרן שדמי מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית כי אנו עדים לריבוי קיצוני של מקרים בהם אין לא יוצאות נסיעות כלל, או עמידה בלו"ז, וכן אוטובוסים ישנים.
במכתב התלונה צורפו דוגמאות רבות של תלונות תושבים מבוססות ונתמכות על ידי תאריכים ושעות בהן אוטובוסים כלל לא הגיעו לתחנות האיסוף, או שאיחרו ולא עמדו בזמנים: "ישנם עשרות דיווחים מתושבי העיר החווים תקלות מידי יום ביומו. לאור היקף התלונות ההולך וגדל, לצערנו עולה תמונת מצב עגומה מתמיד – אין יום שעובר מבלי שתושבנו נפגעים מנסיעות שלא בוצעו".
עוד ציין אלקבץ כי לפני שנה בדיוק, באוגוסט 2021, החלה הפעימה הראשונה של הרחבת שירות ותגבור תדירויות בתחבורה הציבורית בעפולה. מיד עם היציאה לדרך, התחדש כמעט כל צי האוטובוסים בעפולה שרוב רובו היה מורכב מרכבים המונעים על ידי גז טבעי דחוס:
"לצערי כיום, חזרנו אחורה. נוסעים בכבישי העיר אוטובוסים ישנים מצב שבאופן טבעי גורר ריבוי תקלות". בסיום מכתבו ביקש אלקבץ לבצע פילוח של הקווים ולמצות את מלוא האפשרויות העומדות בפניכם ובראשם באכיפה מוגברת מול המפעיל בדגש על השירות הפנימי בעפולה.
בת אל אשכנזי, האמונה על תחום התחבורה הציבורית בעיריית עפולה, אמרה: "אנו פועלים בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת לקדם שירות איכותי וראוי לתושבים. יש לנו תכניות עתידיות לתגבור קווים מרכזיים ונעמוד על המשמר לוודא שהתושבים יקבלו את השירות הטוב ביותר".