גדעונה: התושבים מחכים לאוטובוס שייכנס למושב

"למה אנחנו צריכים ללכת קילומטר בחום של 40 מעלות בכדי להגיע לעפולה או לבית שאן?", אומרים התושבים. המחשה: צילום: ניל וורד- ויקיפדיה

תושבים במושבים גדעונה וכפר יחזקאל שבגלבוע מתלוננים על העובדה כי אוטובוסים של חברת "סופרבוס", בקו המוביל בין עפולה ובית שאן ובכיוון ההפוך, לא נכנסים למושבים בהם הם מתגוררים.
תושב מושב גדעונה אמר השבוע ל"חדש בעמק": "איפה נשמע שבשנת 2016 לא ייכנס אוטובוס למושב בו גרים תושבים רבים. "למה אנחנו צריכים ללכת קילומטר בחום של 40 מעלות בכדי להגיע לציר 71 הראשי – המוביל לעפולה ולבית שאן? אין בזה שום הגיון. לפני מספר שבועות קיבלנו מסר מהמועצה שכבר בקרוב ייכנס אוטובוס לתוך המושב אך נכון לשבוע הנוכחי, המצב עומד בעינו.
מאסנו בהבטחות שנמשכות כבר שנים. לנו חשוב שכל החסמים יוסרו והאוטובוס ייכנס למושב, זה לא מותרות, זה דבר בסיסי. ידוע לי שיש תוכניות ותקציבים אבל משום מה הכל תקוע.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


התושבים שגרים בגדעונה ובמושבים נוספים באזור פשוט תקועים במושב באם אין להם רכב וצריך לזכור שבמציאות חיינו לא כל משפחה יכולה להחזיק שני רכבים. בפועל, חלק ניכר מהמושב מעוניין לעשות שימוש בתחבורה הציבורית, החל מילדים ובני נוער שכרגע בחופשה וכלה בחיילים ובאנשים שרוצים להגיע למקום עבודתם ונאלצים לתפוס טרמפים. חלק פשוט מתייאשים וחוזרים לביתם והורים רבים הפכו למעין נהגי מונית לעת מצוא. אנחנו לא חריגים וכולי תקווה שהבעיה תיפתר ויפה שעה אחת קודם".

מהמועצה האזורית גלבוע נמסר בתגובה: ״תושבינו בגדעונה צודקים. מדובר בעוול מיותר. בגדעונה קיימת תחנת אוטובוס, אך היא עדיין לא מאושרת לשימוש גורמי התחבורה. אנו מצדנו מיהרנו לסיים את אישור כל התכניות ההנדסיות של התחנה, ואנו לוחצים על משרד התחבורה על מנת שיאשר אותה לשימוש התושבים, כדי שחברת סופר-בוס, תכנס אל תוך היישוב באופן הראוי ומחויב המציאות".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: ״השרות למושב גדעונה וכן לכפר יחזקאל ולגבע הסמוכים אליו, מבוסס על שני קווים מתוזמנים, היוצאים אחת לכל 40 דקות לערך ועוצרים בתחנה ראשית בציר כביש 71.  לאור אילוצי העבודות שהתבצעו על  כביש 71 , הורחקו התחנות באופן שהגדיל את מרחק ההליכה אליהן בכ-200 מטרים נוספים. על כן, במסגרת התכנית לגיבוש מערכת קווי הזנת נוסעים מהיישובים באזור זה לתחנות רכבת העמק, המתוכננות להיפתח בקרוב, מוצע קו חדש שייכנס לשלושת היישובים (גבע, כפר יחזקאל, גדעונה). הקו החדש יחבר את הישובים עם תחנת רכבת העמק בעפולה ועם העיר עפולה עצמה״.

מסופרבוס נמסר בתגובה: "החברה פועלת בהתאמה מלאה ותחת היתר רישיון קו מטעם משרד התחבורה. חברת סופרבוס תשמח להעניק שירותי תחבורה ציבורית בכל מקום לפי הצורך, לרווחת לקוחותיה .
על כן, נשמח לקדם את הנושא אל מול הרגולטור, במטרה לקבל היתר להפעלת הקו הרלוונטי. אנו מקווים לאישור הממונה בנושא".

 

16 מרצים במכללה הטכנולוגית נוף הגליל החלו קורס מרצים של מה"ט

|

אושר קסרי: ״הקב״ה אוהב אותי״

|

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|