המדור הכלכלי- אתם והבנקים: ככה זה עובד

הטור הכלכלי של היועצת העסקית עליזה פרץ: האם גם לכם השפה הבנקאית נשמעת סינית? האם אתם יודעים איך לנהל מערכת יחסים בריאה עם הבנק? בטור אציג בפניכם את כללי הזהב להתנהלות בנקאית נכונה

השבוע פנה אליי לקוח ואמר לי 'את חייבת לעזור לי'. הוא סיפר שלפני כמה שנים היו לי בעיות פיננסיות בעסק ובעיות תזרים שהובילו לסגירתו. 'הבנק סגר את הברז, חזרו שיקים, ועכשיו אני נשוי, רוצה לקחת משכנתא לקנות בית, וכל הבנקים לא מאשרים לי, בגלל סימונים מהעבר שאני לא מבין'. תאמנו פגישה עם הבנק על מנת להבין את הסימונים שיש ללקוח ולבנות תוכנית פעולה להסדרת הסימונים ולקיחת משכנתא נכונה עבורו.
ולמה אני מספרת לכם את הסיפור? בכדי שתוכלו להתנהל נכון פיננסית מול הבנק ולחסוך את הסימוני פיננסיים, בכדי שאם גם אתם בסיטואציה תדעו שישי פתרון לכל בעיה בנקאית.

• כללי הזהב מול הבנקים

בכדי לנהל מערכת יחסים בריאה מול הבנק חשוב להכיר את כללי המשחק. חוק מספר אחד שבנקאים לא אוהבים שעוברים אותו – חוק איסור חריגות. קיבלתם מסגרת- תישארו בה. המסגרת לא מתאימה לפעילות העסקית, בנו את התמהיל הנכון עם הבנקאי, רואה החשבון או היועץ עסקי.
עדכנו את הבנקאי בכל שינוי בתזרים המזומנים, עיכוב מלקוחות, תשלום שניתן לספק ותתאימו את האשראי הנדרש על מנת לא לחרוג. הבנקאים לא אוהבים הפתעות.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


נהלו תזרים מזומנים לעסק, חובה להכיר את המספרים החכמים של העסק (KPI)בכל נקודת זמן.
נהלו את העסק נכון ומסודר גם מבחינה פיזית וגם מבחינת הניהול. כשהבנק מגיע לבית העסק לביקור חשוב לו לראות שבעל העסק מכיר את  הפעילות של העסק על בורייה, ושהעסק מסודר מחינה חיצונית. זה מעיד על הסדר הפנימי שלך כבעל עסק.

רוצים להיות לקוחות המחוזרים ע"י הבנק? למדו את כללי המשחק. לא יודעים איך מתחילים?
מוזמנים להתחיל לעקוב אחריי ברשתות המדיה השונות.