יומן מסע בפול ווליום

"לפעמים החיים מעלים, מורידים, מלמדים אותי לשחות בתוך גלים". להקת 'המסעות' שרה ומנגנת את ה"מסע שלה" ב"גרוב" מעורר, עם אהבה טהורה ומזוקקת למוזיקה. צילום: צילום: יואל אסייג

החיים הם כמו מסע ארוך עם תחנות עצירה בדרך: לימודים, צבא, משפחה, עבודה, אך מעבר לשגרת החיים הרגילה, צריך לעשות דברים גם לנפש. להקת 'מסעות' עושה זאת, הלכה למעשה כשהיא שרה ומספרת את המסע האישי שלה.

החיבור המוזיקלי החל כאשר ליאור כהן, 36 מקיבוץ מזרע, אב לשניים ויפתח נון, 40 מכפר בלום, אף הוא אב לשניים, למדו כסטודנטים צעירים במכללת תל חי. באחד הימים, כהן האזין בדירתו שבקיבוץ דפנה למוזיקה של להקת הרוק המיתולוגית 'Guns N' Roses' בפול ווליום שרק קיר מפריד בינו לבין שכנו נון: "הקירות רעדו", נזכר כהן "הדירות היו דירות ישנות של הקיבוץ והייתי שומע מוזיקה ברמה שהבניין כולו רועד".

להקת מסעות בהופעה חיה
להקת מסעות בהופעה חיה

נון, שבאותו זמן למד למבחן נקש על דלת דירתו של כהן וביקש על אף שהוא נהנה מהמוזיקה שינמיך מעט על מנת שיוכל להמשיך ללמוד למבחן. השיחה התגלגלה כאשר שניהם גילו טעם משותף במוזיקה, וכן ששניהם מנגנים ואוהבים מוזיקת רוק. לא חלף הרבה זמן, נון הביא את התופים וליאור את הגיטרה והשניים החלו לג'מג'ם להנאתם. כך מאותו רגע החלה להירקם חברות רבת שנים של כמעט 15 שנה, משם גם צמח ההרכב הראשון שלהם 'מיקסולידי'.

• מ'מיקסולידי' ל'המסעות'

'מיקסולידי' הייתה להקת רוק שהצליחה לזכות לחשיפה רבה ולהופעות במקומות שונים במשך כ-8 שנים – אך עם השנים הרגישו חבריה תחושה של מיצוי: "המשכנו גם אחרי 'מיקסולידי' להיות חברים מאוד טובים", אומר כהן ונון הוסיף: "היינו ארבעה, אך כל אחד משך לכיוון אחר והגענו למסקנה שאין טעם להמשיך שזה לא זה."


"לעבודה אני קם בשביל פרנסה אבל מוזיקה זה הפרנסה לנפש" האלבום הזה והשירים בכלל הם חלק מהמסעות שאנחנו עוברים, מסעות של חלומות, עבודה וזוגיות"


 

[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לאחר התפרקותה של להקת 'מיקסולידי' החליטו כהן ונון להמשיך יחדיו להרכב חדש בשם 'המסעות', הרכב רוק ש'נותן בראש' כהגדרתם. אלבומם הראשון שיצא לפני כשלוש שנים ונקרא 'לישון בשקט', גרם ללא ספק להרבה שכנים להיות ערים שעות נוספות. מדובר באלבום שכולו רוק ומטרתו להיות "רוק בועט". הוא נכתב לאחר מחאת הדיור החברתית הגדולה ב-2011. כהן ונון החליטו שבאלבום הזה הם לא מתפשרים והולכים עד הסוף, גיטרות, מנסרות ותופים בכל הכוח. הם הלכו על סגנון מוזיקלי שמושפע על המוזיקה עליה גדלו בשנות ה-90 ושאותה שמעו כגון: נירוונה, Guns N' Roses ו-Foo Fighters. האלבום אף הוא זכה להכרה ולהרבה הופעות.

• "השירים הם המסעות"

לאחר סיבוב הופעות ארוך ופריצה לקהלים חדשים, הרגישו כהן ונון צורך להמשיך את המסע ולהוציא אלבום חדש ושונה מהאלבום הראשון, אלבום שיצא בשנה הנוכחית. הם הוסיפו לו צלילים של סקסופון, חליל צד, בוזוקי ואלבום מעט יותר רגוע ומלודי. דני דה יונג שסייע להם עם צלילי גיטרה בס באלבום הראשון סייע להם גם באלבום השני. "בהתחלה הוצאנו להשמעה את השיר 'זה אמיתי'", אומר כהן, "בגלל שהחומרים שאספנו היו שונים ורצינו לראות איך הקהל שלנו מגיב לשינוי ובחרנו להוציא את השיר שכל כולו הכרת תודה למוזיקה."


"השם המסעות מתאר את המסע שלנו" אומר נון. "גם המסעות המוזיקליים" מוסיף כהן "ואנחנו משתדלים לשמור על גיוון של המסעות כל הזמן


 

[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


השיר 'זה אמיתי' מתחיל במילים "לאן שלא אלך אקח אותך איתי/ הצלילים, המנגינות יישארו איתי", מילים המתארות באופן חד משמעי את המסע של כהן ונון אשר חיים את השגרה בלא מובן המילה, עבודה וילדים, אך עם זאת לא מוותרים על המוזיקה שעושה להם הכי טוב. נון, עוסק במחשבים: "לעבודה אני קם בשביל פרנסה אבל מוזיקה זה הפרנסה לנפש", הוא אומר וכהן עובד כמוזיקאי, מנגן ומפיק. "האלבום הזה והשירים בכלל הם חלק מהמסעות שאנחנו עוברים, מסעות של חלומות, עבודה וזוגיות", אומר כהן. האלבום השני הוא 'בוגר' יותר, הוא בועט בדיוק כמו האלבום הראשון, רק שהפעם הוא בועט מכיוון אחר. האלבום השני מראה התמודדות עם המציאות המלמדת אותם 'לשחות בתוך גלים' של החיים.

• "השירים הם המסעות שלנו"

השינוי בשני האלבומים יוצר גיוון מעניין המתאר את המשך המסע וכל שיר מציג חלק נוסף בתוך הפאזל הגדול של הדרך בה הם עוברים.  "השם המסעות מתאר את המסע שלנו" אומר נון. "גם המסעות המוזיקליים" מוסיף כהן "ואנחנו משתדלים לשמור על גיוון של המסעות כל הזמן, זו הסיבה שהשם 'המסעות' נבחר, כי השירים הם המסעות שלנו".

צפו בלהקת 'מסעות : "חוזר אל המקום שלי"

'המסעות'  מעדכנים באופן שוטף בדף הפייסבוק והיוטיוב את מיטב השירים שלהם ואת לוח ההופעות שלהם. במסגרת פעילות הלהקה הם אמונים גם על יצירת המוזיקה וגם על הפקתה, לוח ההופעות ויחסי הציבור. את החומרים כותב ומלחין ליאור ויפתח עוזר בעיבודים של המוזיקה. מי שאוהב רוק שיש בו גם גיטרות מנסרות וגם מילים עם משמעות יכול להיכנס, לעקוב ולשמוע.

עוד כתבות שאולי יענייו אותך:

פסח 2024: אז איפה תבלו

|

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|