150 מיליון שקלים בעשרות אגורות: הצופים מקדמים את פרויקט "האוצר האבוד"

לא רבים יודעים, אבל הסכום שבכותרת מסתובב שם בחוץ, במטבעות של עשרות אגורות, כאלה שאינם נמצאים במחזור הכלכלי. כך על פי נתוני בנק ישראל. שבטי הצופים, כולל אלו שבאזורנו, החלו לקדם את המבצע והכסף שייאסף – ייתרם עמותות הפועלות למעו תושבי הדרום וכוחות הביטחון. צילום: הצופים

פרויקט "האוצר האבוד" הוא פרויקט חינוכי ארצי הפועל בגני הילדים ובבתי הספר, במסגרתו ילדים אוספים מטבעות של עשרות אגורות וכסף קטן ובתום האיסוף תורמים את הסכום לאחת מהעמותות החברות ב"עיגול לטובה". עד היום, נאספו במסגרת הפרויקט כחצי מיליון שקלים – בעשרות אגורת בלבד.
בעקבות המלחמה נולד שיתוף פעולה חברתי ייחודי של הפרויקט עם תנועת הצופים, במסגרתו מוזמנים חניכי וחניכות התנועה, בני משפחותיהם ותושבי הקהילה, להביא את הכסף הקטן לאחד מ- 240 שבטי הצופים הפזורים ברחבי הארץ, בין התאריכים 10-17.11 בשעות הפעילות, ולתרום לעמותות הפועלות למען תושבי הדרום וכוחות הביטחון.
אלעד סנדרוביץ', מזכ"ל תנועת הצופים: "תנועת הצופים מפעילה מאז פרוץ המלחמה את אחת מרשתות המתנדבים הגדולות בישראל ונמצאת בחוד החנית של החברה האזרחית. הפעולות ההתנדבותיות שאנו עורכים בעזרת החניכים, המדריכים ורכזי השבטים, מסייעות לכוחות הביטחון ולאלפי משפחות מפונים ברגעים קשים בחייהן. אנחנו נמשיך ונפעל ככל שנדרש בתקופה קשה זו".
"זה הולך להיות אירוע איסוף המטבעות הכי גדול שהיה עד כה בישראל" מציינות ענבל בוסיבא ורני הדר – יזמיות הפרויקט. "מניסיון של איסופים קודמים אנשים מגיעים מכל הארץ עם צנצנות, קופסאות ושקים של מטבעות שחשבו שלעולם כבר לא ימצא להם שימוש."
המטבעות יארזו בשקי "האוצר האבוד" ויועברו באמצעות משאיות "הברינקס" לעמותת "עיגול לטובה", אשר תשגר את התרומה ישירות לחשבון הבנק של העמותות שיבחרו חניכי הצופים. לטובת המיזם וקידומו נרתמו שחקני הסדרה "קופה ראשית": קרן מור, נועה קולר, דב נבון.

חניכי מכינת חנתון חילקו תמרים ומים לשבירת צום הרמדאן

|

"כשראיתי את החורבות הרגשתי מושפל. זה היה מראה מעליב ברמה האישית והלאומית"

|