״אני גאה לשרת בחטיבת החילוץ וההדרכה בפיקוד העורף"

רס"ן עדן יוחאי שושן מעפולה אחראי בתפקידו המשמעותי על אימוני הרפואה לכלל מסגרות הרפואה בסדיר ובמילואים בפיקוד העורף, ולביצוע אימוני רפואת חילוץ למסגרות רפואה במערך היבשה.
צילום: דובר צה"ל

רס״ן עדן יוחאי שושן מעפולה הוא ראש מדור אימוני רפואה בבסיס האימונים הפיקודי של חטיבת החילוץ וההדרכה.
הוא בן 29 והתגייס במרץ 2011 וביצע קורס חובשים. לאחר ששימש כחובש למשך שנה, יצא לקורס קצינים שבסיומו שובץ במרכז לשירותי רפואה של צה״ל. במסגרת זו, שימש כקצין המבצעים של בית החולים ההומניטרי למתן סיוע רפואי עבור פצועי מלחמת האזרחים בסוריה.
בהמשך שירותו לקח חלק במבצע "צוק איתן" כעוזר קצין אג״ם רפואה בחטיבת שיריון 188, וכקצין ההדרכה במערך הרפואה בפיקוד הצפון.
בשנת 2015 מונה עדן לתפקיד קצין הרפואה של מחוז דרום בפיקוד העורף. במהלך תפקיד זה עסק בהכנת המרחב הרפואי-אזרחי לחירום בשיתוף פעולה עם לשכת הבריאות המחוזית, בתי חולים, מגן דוד אדום ומוסדות רפואה בקהילה כגון קופות החולים, מוסדות סיעודיים ופסיכיאטריים.
לאחר כשנתיים מונה לתפקיד קצין הרפואה של החטיבה הצפונית בעזה. בתום תפקיד זה יצא ללימודי תואר ראשון, שבמהלכם נטל חלק בפרויקטים צבאיים להתמודדות עם נגיף הקורונה, וכן שימש מפקד פלוגת החייאה קדמית בפיקוד הצפון. באוקטובר 2021 סיים את הלימודים כאח מוסמך.
במסגרת תפקידו הנוכחי, עדן אחראי על אימוני הרפואה לכלל מסגרות הרפואה בסדיר ובמילואים בפיקוד העורף, ולביצוע אימוני רפואת חילוץ למסגרות רפואה במערך היבשה.
״אני גאה לשרת בחטיבת החילוץ וההדרכה בפיקוד העורף, ולהשפיע על כשירותם המקצועית של כלל מסגרות הרפואה בפיקוד ועל מוכנותם להעניק טיפול רפואי בשגרה ובחירום. בתפקידי, מרבית שותפיי לדרך הם אנשי המילואים היקרים שמתנתקים משגרת חייהם ״האזרחית״ לטובת העלאת מוכנות מסגרותיהם לשעת חירום", סיכם רס"ן שושן.