תלמידי מגדל העמק קבלו תעודות זהות ביום 'להיות אזרח'

תלמידי כיתה י' מבית הספר "אורט רוגוזין" ביקרו באנדרטת "אסון הכרמל וקיבלו תעודת זהות במשכן הכנסת במעמד יו"ר הכנסת אמיר אוחנה, ראש העיר אלי ברדה וראש מינהל החינוך אושרת מלכה. צילום: דוברות מגדל העמק

ביום רביעי האחרון יצאה שכבת י' מבית הספר "אורט רוגוזין" ליום "להיות אזרח" בבירה ירושלים ובמשכן הכנסת. עוד בטרם הגיעם לעיר הבירה, ביקרו התלמידים באנדרטת אסון הכרמל שם פגשו את בת-שבע חייט אמו של דני ז"ל שנספה באסון. בהמשך התקיימו מעגלים כיתתיים יחד עם המחנכים על התבגרות, חובות וזכויות של כל אדם כאזרח.
עם הגיעם למשכן הכנסת קיימו התלמידים סיור במהלכו הוצגה לתלמידים כנסת ישראל כזירה שבה נדונות ומוכרעות סוגיות מרכזיות בחיי כל אזרח ואזרח. התלמידים נחשפו לדרכים השונות שבהן האזרחים במדינת ישראל יכולים להיות מעורבים בעשייה הציבורית ולהשפיע על ההחלטות המתקבלות בכנסת: בחירה בחברי הכנסת המייצגים את העם, יצירת קשר עם חברי הכנסת והעלאת הצעות בדבר הנושאים והחוקים שיקדמו, ואף השפעה על הצבעותיהם.
בסיום התקיים טקס לציון קבלת תעודות זהות כאשר כל כיתה עלתה לבמה עם ערך משלה במסגרת היום "להיות אזרח". יו"ר הכנסת אמיר אוחנה בירך את התלמידים ואיחל להם להיות אזרחים טובים ומועילים למדינת ישראל.

שרון חייט רכזת השכבה אמרה: "ברוכים תהיו תלמידי שכבת י', כעת הנכם אזרחיה הבוגרים של מדינת ישראל. אזרחים פעילים ושותפים בחברה, המודעים לזכויות ולחובות. בעלי הכרה ואחריות חברתית כלפי הזולת, הקהילה והחברה".
אשרת מלכה ראש מנהל החינוך סיכמה: "להיות אזרח מדינת ישראל זו זכות וגאווה שבה אנו יוצקים תוכן של תלמיד ובוגר איכותי וערכי".

כללית: חייה של מטופלת ניצלו בזכות עירנותו של הדימותן (רנטגנאי)

|

"כשראיתי את החורבות הרגשתי מושפל. זה היה מראה מעליב ברמה האישית והלאומית"

|

חניכי מכינת חנתון חילקו תמרים ומים לשבירת צום הרמדאן

|