תכל'ס, גרסת הג'ינג'י

חדור באופטימיות ומוטיביציה נכנס שניר פרידמן לפני פחות משנה לתפקיד מנהל מרכז צעירים בגלבוע כשהוא מסמן לעצמו מטרת על: להוציא לפועל את חזון ראש המועצה "ולהפוך את תכל'ס לבית השני של תושבי המועצה". בראיון מקיף ל"עמקניוז" הוא מספר על התכנית האסטרטגית, הרגעים המאתגרים שמלווים אותו מדי יום ביומו, העבודה המספקת לצד עובד נור והיעדים שהציב לעצמו

את שניר פרידמן, "הג'ינג'י" של הגלבוע ומנהל מרכז הצעירים בשנה האחרונה אין ממש צורך להציג, לפחות לא לחלק ניכר מתושבי המועצה והעמק. כדמות שמחוברת מאוד לעולם התקשורת, זכה פרידמן, בעשור האחרון לחשיפה לא מבוטלת בכל אמצעי המדיה הכתובה והאלקטרונית.
הזרקור הראשון נדלק לפני כ-14 שנים לערך, בעקבות "גראפיקארד", סטארטאפ ייחודי שעסק בהזמנות דפוס און ליין והיה פורץ דרך בעולם נטול לייקים. בהמשך פנה פרידמן לעבודה במגזר הציבורי כמזכיר ישוב גדול באזור השרון ולאחר "העדרות" של שנה, לטובת לימודים אקדמיים גבוהים של רעייתו קארין באוניברסיטת "קולומביה" היוקרתית, שב לישראל וסייע משמעותית לבחירתו של עובד נור לראש המועצה האזורית גלבוע. היה זה טבעי שהחיבור בין השניים יימשך בכהונה הראשונה של נור וזה ייעד אותו מיידית לתפקיד עוזר ראש המועצה.

ראש המועצה עובד נור יחד עם שניר פרידמן
ראש המועצה עובד נור יחד עם שניר פרידמן

פרידמן, 35, הוא יליד המושב רמת צבי, נשוי כאמור לקארין, עורכת דין בפרקליטות בנצרת ואב לאיתן וירדן. ברזומה שלו תואר ראשון בממשל פוליטיקה ואסטרטגיה מהמרכז הבינתחומי הרצלייה ותואר שני במדיניות ציבורית, אותו הוא סיים בהצטיינות באותו מוסד אקדמי. כמו כן יש לו תואר שני נוסף במשפטים מאוניברסיטת בר אילן.
החיבור לעולם הציבורי אינו זר לו. כבר מגיל 21 הוא נבחר לכהן כחבר מליאת הגלבוע, הצעיר ביותר בישראל. מתוקף זאת הוא נחשף לתהליכים ועבודה ציבורית. לצד העבודה הציבורית הוא נבחר לשמש כחבר מרכז הליכוד בגלבוע בשנות העשרים לחייו. במהלך השנים האחרונות הוא התחבר לגורמים פוליטיים בכירים במפלגת השלטון בישראל, במטרה לסייע לקידום אינטרסים הנוגעים למועצה בה הוא מתגורר.
במשך שנים ארוכות פעל פרידמן בפעילות ציבורתית והתנדבותית נרחבת. במסגרת זו הוא יזם והיה המוציא לפועל של טורניר הכדורגל "אליפות הגלבוע", שזכה להתעניינות רבה והצלחה מרשימה, פעילות התנדבות לנזקקים בתחום חלוקת המזון ופעילות עם בני נוער בגלבוע.

• תכל'ס, יוצאים לדרך

במשך כשנתיים נחשב פרידמן ליד ימינו של עובד נור, מיד שזה נבחר לתפקיד ראש המועצה. במסגרת תפקידו הוא היה אמון על הקשר האישי והבלתי פורמלי עם התושב, עזרה בנושאים אישיים ויישובים מול המועצה ומחלקותיה ושותף לקבלת ההחלטות המשמעותיות, כחלק מהכוורת הבכירה שבנה נור.
מלפני כשנה, פעל נור לקדם את נושא הצעירים וכפועל יוצא הציב יעד להקים מרכז צעירים ייעודי, אשר נסגר בעבר בעקבות דרישת משרד הפנים. מתוך הבנת חשיבות המרכז ועל מנת לעמוד ביעד השאפתני, גייס ראש המועצה את המשרד למשרד לשוויון חברתי, ואת הרשות לפיתוח הנגב והגליל, להקצאת המשאבים הנדרשים להקמתו והפעלתו. במקביל הוביל נור תהליך של איתור, ושיפוץ מבנה לטובת הפעילות. משהבשילו התנאים להבטחת פעילות סדורה, (בגיבוי חיצוני מתאים), יצאה המועצה למכרז לבחירת מנהל המרכז. בתום מכרז נבחר פרידמן לתפקיד, בין היתר בעקבות הניסיון שלו בעבודה עם צעירים והכרתו המעמיקה ורבת השנים עם אוכלוסיות נרחבות בגלבוע.


פרדימן: "הופתענו מהצימאון של תושבי הגלבוע לאירועים מהסוג הזה בו התושבים יכולים לפגוש את השכנים שלהם מהיישוב ומהיישובים הסמוכים. היה זה אירוע ססגוני ומרתק ולי באופן אישי היה סיפוק רב בהצלחתו." 


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"העבודה לצד עובד כיועץ ועוזר אישי הייתה מרתקת, מספקת, מאתגרת ומלמדת מאוד, אבל תפקיד מנהל מרכז הצעירים קרץ לי ולכן ביקשתי מראש המועצה להתמודד על התפקיד. לשמחתי גם זכיתי במכרז", אומר פרידמן.
מיד עם כניסתו לתפקיד החל פרידמן בגיבוש תכנית אסטרטגית. כמי שעשה בשנים האחרונות שימוש נרחב בפלטפורמות הרשתות החברתיות, הוא החל בשלב ראשון למנף את הידע שלו לבחירת שם למרכז הצעירים. בתום סיעור מוחות ושיתוף נרחב של תושבי הגלבוע, במגוון רחב של גילאים, נבחר השם "תכל'ס".

• "מרכז הצעירים תכל'ס בא לתת מענה לתושבי הגלבוע בגילאי 18 עד 45”

"תכל'ס זו מילה עממית שכולם מתחברים אליה והיא מבטאת עשייה", אומר פרידמן, "כך למעשה נכנסתי לתפקיד, עם המון רצון להוביל שינוי ולייצור מציאות חדשה עבור צעירי הגלבוע וגם העמק. כמי שהכיר את פעילות המועצה הברוכה בשנים האחרונות היה ברור לי שהתפקיד הזה יאפשר לי לגעת בפלח אוכלסייה עצום המונה כחמישים אחוז מתושבי הגלבוע. בפועל זה להיות מחובר על בסיס קבוע עם אלפי אנשים".
פרידמן מציין כי מרכז הצעירים תכל'ס בא לתת מענה לתושבי הגלבוע בגילאי 18 עד 45, למעשה מסיום לימודיהם התיכוניים, דרך שירותם בצה"ל ושירות לאומי וכלה בהמשך דרכם האקדמית, התעסוקתית והמשפחתית. לצד אלו פועל המרכז גם לקידום עסקים קטנים, יוזמות מקומיות והורות.

פסטיבל תוצרת מקומית שנערך בגלבוע
פסטיבל תוצרת מקומית שנערך בגלבוע

בחודשים האחרונים הפיק המרכז מספר אירועים מרשימים שזכו להצלחה רבה. אירוע השיא היה פסטיבל "תוצרת מקומית גלבוע" שנערך בחול המועד סוכות בו לקחו חלק 5000 מתושבי הגלבוע. הפסטיבל נתן במה לאמנים יוצרים ובעלי עסקים קטנים מהגלבוע, ובעקבות הצלחתו יש כוונה להפוך אותו למסורת, “הופתענו מהצימאון של תושבי הגלבוע לאירועים מהסוג הזה בו התושבים יכולים לפגוש את השכנים שלהם מהיישוב ומהיישובים הסמוכים. היה זה אירוע ססגוני ומרתק ולי באופן אישי היה סיפוק רב בהצלחתו. להצלחה הזו היו שותפים גם סיון גולדמן מנהלת המתנ"ס, גלית ברגיל מנהלת מחלקת תרבות וכמובן ראש המועצה עובד נור שתמך בקיומו של הפסטיבל מהרגע שהוא עלה על הפרק והעניק לו רוח גבית. לשמחתי גם 'בונים בית' בו חשפנו את המשתכנים בגלבוע לאנשי מקצוע מתחום הבניה זכה להצלחה רבה. במהלך האירוע הזה הם קיבלו 'ארגז כלים' ומושג על הצפוי להם בהליך הבנייה העתידי. עתה אנו מצפים לאירוע נוסף שייערך בחודש ינואר ובמסגרתו, נארח את הזמר אברהם טל להופעה שכל הכרטיסים אליה נחטפו תוך ארבע שעות".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


את תכל'ס מנהל פרידמן ולאחרונה הצטרפה לפעילות בו מאיה יעקב, צעירה תושבת גן נר שתעסוק בעיקר בעבודה בתוך היישובים ועם הקהילות בגלבוע.

• פורום מרכז הצעירים

בעת הנוכחית מתמקד פרידמן באיתור שיתופי פעולה נוספים עבור המרכז אותו הוא מנהל, "המועצה שלנו מתמודדת עם אתגרים כלכליים מורכבים וזה בא לידי ביטוי ביכולת שלנו לפתח פעילויות שדורשות השקעה וכספים ולכן יש צורך לחשוב מחוץ לקופסא. אנחנו עושים את זה מדי יום ביומו, במטרה לייצר שיתופי פעולה עם גורמים שונים, ציבורים, עסקיים וגורמים נוספים מכל המגזרים".
בימים אלה עמלים במרכז על בניית תוכנית עבודה לשנת 2018, שבה הפעילות צפויה להיות נרחבת יותר, "אחרי ההקמה והכרת המרכז אנחנו רוצים לפעול להרחבת הפעילות במרכז ואת זה ייראו התושבים החל מינואר בשנה הקרובה. אחד התחומים יהיה בתחום ההורות, הדרכת הורות והתמודדות עם ילדים, תחום שמעורר עניין רב בעידן הנוכחי. תחומים נוספים בהם המרכז ייתן מענה לאוכלסיות הרלוונטיות בגלבוע יהיו: כלכלת המשפחה, פיתוח עסקים קטנים והרחבת תרבות הפנאי של התושבים. החזון העתידי שלי בתור מנהל מרכז הצעירים בגלבוע זה להפוך את תכל'ס לכתובת של כל צעיר במועצה ולייצר מצב בו המרכז פועל בתפוסה מלאה. בשנה האחרונה מיתגנו את המרכז, חשפנו אותו במהלך האירועים בפני התושבים ושמענו מהם הצרכים שלהם. בימים אלה אנו מרכזים ובונים את פורום מרכז הצעירים בו למעשה ייקחו חלק נציגי הצעירים מכל רחבי המועצה ויהיו שותפים אמיתיים לקידום המרכז".

• גאוות יחידה

תפקיד מנהל מרכז הצעירים דורש מפרידמן לנהל לוח זמנים תובעני שמתחיל מוקדם בבוקר ומסתיים בשעות הערב המאוחרות, אך לצד העבודה ה

 

אושר קסרי: ״הקב״ה אוהב אותי״

|

"כשראיתי את החורבות הרגשתי מושפל. זה היה מראה מעליב ברמה האישית והלאומית"

|