תכירו: הפטריוט הצה״לי מהכפר בית זרזיר

לרגל חג הקורבן שחל השבוע, רס״ב חסיב ג׳ואמיס מספר על החיבור לחיילים, המשימות והחיזוק שהוא מקבל בכפר בו הוא מתגורר צילום: דובר צה״ל

רס״ב חסיב ג׳ואמיס הוא איש קבע מסור ופטריוטי מהכפר בית זרזיר שבעמק יזרעאל. הוא משרת בצה״ל כבר מעל לעשור- וחוגג השבוע את חג הקורבן.
רב סמל ג'ואמיס (28) הוא מוסלמי בדואי שנולד בזרזיר וגר ביישוב כל חייו, יחד עם הוריו, שתי אחיותיו, ואחיו. הוא משרת במג"ב בעוטף ירושלים. חסיב משרת כרס"פ בפלוגת הסיוע המנהלתי של גדוד 41 (גדוד אריות הירדן) בחטיבת הבקעה והעמקים ודואג לחיילים כל בוקר ולשגרת הבסיס התקינה.
שוחחנו עם חסיב לשיחה בה סיפר על חג הקורבן שחל היום, בחירתו לשרת בצה"ל, והשילוב בין השניים.

מתי התגייסת ולאיזה תפקיד?
"התגייסתי בינואר 2012 לגדוד 585, גדוד הסיור הבדואי, ביחד עם 7 חברים מהמשפחה, התגייסנו כלוחמים. הגיוס בזרזיר הוא דבר חשוב, מורשת מדור לדור, התגייסתי כי אני חושב שאנחנו חלק מהמדינה הזאת".

האם היו תגובות שליליות בסביבתך לגיוס שלך?
"להפך, לעולם לא נתקלתי בגזענות או נשאלתי 'למה אתה בצבא?', בזרזיר במיוחד מכבדים את האנשים וזה מדהים. תמיד אני מקבל רק תגובות טובות ומחזקות."

איך אתה חוגג את חג הקורבן בצה"ל?
"אני חוגג את חג הקורבן בבסיס באווירה של משפחה, עושים על האש ביחד כולם, יושבים ביחד ואוכלים ביחד. כמובן, המערכת הצה"לית מכבדת את כל החגים של כל הדתות. מפקדיי וכל צוות המחלקה/ חטיבה שותפים מלאים לחגים שלנו. אנחנו מקבלים חופש מהצבא ודואגים גם להזמין את חברינו לפלוגה/ חטיבה לחגוג עמנו ולשתף אותם במסורת של הדת המוסלמית."

מה אתה הכי אוהב בתפקיד?
"כל בוקר שאני מעמיד את החיילים שלי כדי לעשות מסדר דגל ושרים את התקווה ביחד."

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

עפולה: מטמיעים את מהפכת ה"צדק התחבורתי"

|

מרכז רפואי העמק: 2 רופאים בכירים מונו וקודמו

|