תכירו: הנוהל החדש שיעניק לילדים עם אלרגיה מסכנת חיים גמלת ילד נכה

עו"ד ז'קלין דייני מעפולה מסבירה כי בעקבות תביעות רבות לבית הדין לעבודה, כנגד המוסד לביטוח לאומי, ילדים מגיל 10-0 עם אלרגיה מסכנת חיים, הזקוקים להשגחה צמודה, יוכלו לקבל גמלת ילד נכה, מבלי שידרשו לאירוע אנפילקטי

בתקופה הנוכחית כבר לא צריך להמתין לאירוע מסכן חיים על מנת לקבל קצבת ילד נכה לילד הזקוק להשגחה צמודה, כך מסבירה עורכת הדין ז'קלין דייני מעפולה, שמשרדה מתמחה בחוקים ובתקנות של המוסד לביטוח לאומי.
אלרגיה מסכנת חיים היא אלרגיה הגורמת במהירות לתגובה אנפילקטית (אנפילקסיס) – כאשר אדם נחשף למזון או לחומר אחר אליו הוא אלרגי. כמו המבוגרים גם אלפי ילדים סובלים מאלרגיה מסכנת חיים והם אף זקוקים לסייעת המשגיחה עליהם מטעם הרשות המקומית, בכדי לוודא שלא יחשפו לאלרגן, כשמזון הוא הגורם השכיח ביותר לתגובה זו בילדים.
"עד לאחרונה תביעות רבות של הורים לקבלת קצבת ילד נכה בגין אלרגיה מסכנת חיים נדחו וזאת בשל דרישת המוסד לביטוח לאומי להמציא תיעוד רפואי מזמן אמת של התקף נשימתי שחווה הקטין ובעקבותיו קיבל טיפול", מסבירה עורכת הדין דייני ומוסיפה: "כך שהורים אשר עשו מלאכתם נאמנה והשגיחו על הקטין מפני החשיפה, לא זכו לקבל את הקצבה רק בשל כך שילדם לא חווה התקף מסכן חיים בפועל. בעקבות תביעות רבות לבית הדין לעבודה, כנגד המוסד לביטוח לאומי, הוחלט לשנות את הנוהל והחל מה- 06.03.2022 ילדים מגיל 10-0 עם אלרגיה מסכנת חיים, הזקוקים להשגחה צמודה, יוכלו לקבל גמלת ילד נכה, מבלי שידרשו לאירוע אנפילקטי, אלא רק על סמך המלצת רופא מומחה שקבע כי הקטין סובל אלרגיה מסכנת חיים, ונשיאת מזרק אפיפן".
לגבי קטינים מעל גיל 10 נכתב בנוהל: "מגיל 10 ואילך- לא תיקבע זכאות לקצבה בשל הצורך בהשגחה בגין האלרגיה, שכן מעל גיל 10, בדרך כלל הילד מודע לסכנות, ולא קיימת בפועל השגחה של ההורה בכל שעות היום. יחד עם זאת, במצבים של בעיות קוגנטיביות או התנהגותיות נלוות, הפוגעות ביכולת של הילד להימנע מסיכון- יש להאריך את הזכאות בהתאם לצורך."

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|