'שעת הריקוד הקבוצתי' בעמק יזרעאל

נחנך ברוב התרגשות ציור הקיר בחזית אולם המופעים ביפעת. צילום – דוברות המועצה

במסגרת פרויקט "למעלה" של פיס בתרבות, בתמיכת מפעל הפיס, נחנך ברוב התרגשות ציור קיר ענק בחזית אולם המופעים של המועצה האזורית עמק יזרעאל ביפעת, זאת, כחלק מפרויקט ארצי לציורי קיר אמנותיים בשיתוף קולקטיב גוסטאון, במטרה לחשוף קהל רב ומגוון לאמנות במרחב הציבורי.
הציור ממחיש את שעת הריקוד הקבוצתי, בו חש הרוקד חיבור עמוק לטבע ולעצמו, ובכפות רגליו מסמן את הקשר בין האדמה החקלאית לשיר ולתנועה.
האמן צייר רקדניות בטקס פולחן הטבע, כאשר הן חגות בסחרור רב קסם של בדים לבנים מתנופפים, אשר רוח משכרת של נעורים וחופש עולה מהם.
הצורות הפשוטות והאלסטיות, כמו גם כתמי הצבע הנעימים לעין, שוזרים את הרקדניות זו בזו ויוצרים מהן עטרה מחורזת על רקע תכול השמיים. קימורי הרקדניות משרים תחושת זרימה והמשכיות, הנמצאת הן בריקוד והן בטבע, ולראשן זרי פרחים, סמל לקרקע הפורייה של עמק יזרעאל.
חנוכת הציור התקיימה במעמד נציגי האמנים, מאיה גרניט שבא, נציגת מפעל הפיס, הנהלת המועצה הבכירה וחברי ועדת ההיגוי שליוותה את התהליך.
אייל בצר ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אמר: "הציור מצטרף לגלריית השירה הפתוחה ולגלריית האמנות במבואה, לצד כל הפעילות התרבותית העשירה המתקיימת בו, מטף ועד ותיק.תודה למחלקת התרבות במועצה על ההובלה, יחד עם צוות היגוי מקיבוץ יפעת; קיטו הנדלר, שרה אבנין גנישר, חדוה מלר ברזילי, עמי השרוני ואריה יעקובסון. תודה גדולה למפעל הפיס שכלל אותנו בפרויקט ותודה לאמן DESO ולקבוצת Broken Fingazעל הביצוע המרהיב!"