שירה בעמק

ספר חדש לצלם, הצייר, המשורר והאומן הרב-תחומי דויד מונסונגו שטייל ברחבי העולם וחי במחיצת חיות פרא, מה שהוביל להשראה לחיים שלמים של יצירתיות ושירה. צילום: דויד מונסונגו

"מתקלף", ספרו השלישי של דויד מונסוגנו, שראה אור בהוצאת צבעונים הוא לא רק ספר שירים. הוא ספר אומנות בכללותו. בשיריו מתמזגים האדם, החי, הצומח, כולם מארג אחד, והשפה אלוהית. מפה כמוסה שיש בה סוד וקסם. הדובר הולך בעולם ומנסה לפענחו. כתיבתו של דויד היא מסע של גילוי, שיר וסיפור, והדובר הולך ומלווה את יצירתו בציוריו האוצרים את הנאמר בשיריו.
דויד מונסונגו, אומן רב-תחומי, נולד בישראל בשנת 1957. גדל בצפת, וכיום מתגורר ביישוב הקהילתי גן-נר שבאזור הגלבוע. למרות המחלה הקשה המלווה אותו, לוקמיה, הוא יוצא למסעות צילום במקומות נידחים בעולם ושוהה במחיצת דובים קופים אריות ושאר יצורים.
הוא מצלם בשמורות טבע באפריקה, בהודו, בסין וביפן, ביערות הגשם של מרכז אמריקה ובאנטארקטיקה. גם גינת ביתו היא שמורת טבע שחיים בה צפרדעים ציפורים ופרפרים בצמחייה הטבעית הייחודית שהוא מטפח.
תצלומיו מתפרסמים במגזינים, באינטרנט ובספרים, ציוריו מביעים את תחושותיו ואת מראות דמיונו העשיר, ושיריו הם הביטוי המילולי לחוויות חייו. הציג תערוכות רבות ברחבי הארץ.