שדה תעופה בינ"ל בעמק: גנץ- "ההחלטה איפה למקם את שדה התעופה, היא בסופו של דבר החלטה מדינית ולא רק צבאית"

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי ח"כ בני גנץ, התייחס לסוגיית הקמת שדה תעופה בינ"ל חליפי לנתב"ג ואמר בפגישה עם ראשי רשויות חברי פורום הרשויות להקמת שדה התעופה בנבטים: "אני לא חניך תורן של המערכת הביטחונית, אני בוחן את זה בצורה לאומית ואסטרטגית ולא רק צבאית. אפעל להעביר את עמדתכם לבחינת גורמים מקצועיים בלתי תלויים". צילום- דוברות המועצה האזורית עמק יזרעאל

שר הביטחון וראש המועצה החליפי, (רא"ל מיל') ח"כ בני גנץ, ערך בתחילת השבוע ביום ב' האחרון, פגישה מקוונת עם ראש רשויות מהצפון והדרום, חברי פורום ראשי הרשויות להקמת שדה התעופה בנבטים.
"ההחלטה איפה למקם את השדות, היא בסופו של דבר החלטה מדינתית ולא רק צבאית", אמר ח"כ גנץ והוסיף: "כשר ביטחון אני עושה 70% שיקולים אזרחיים ו-30% שיקולים צבאיים ולא להיפך. אני לא חניך תורן של המערכת הביטחונית, אני בוחן את זה בצורה לאומית ואסטרטגית ולא רק צבאית ואפעל על מנת להעביר את עמדתכם לבחינת גורמים מקצועיים בלתי תלויים".
ח"כ גנץ התייחס גם למשמעות של פיזור האוכלוסייה בנגב ובגליל ואמר: במציאות של 16 מיליון איש ב-2048, אסור ש-60 70 אחוז מהם יחיו במרכז. יש הכרח לפזר את האוכלוסייה, 50% במרכז ו-50% בדרום ובצפון ובשביל שהדבר הזה יקרה יש לקדם תשתיות לאומיות פיזיות, חינוכיות ותעסוקתיות. בלי הדברים האלה לא ניתן יהיה לקדם מדינה מאוזנת מבחינת יכולת הקיום שלה".


איציק חולבסקי, ראש המועצה האזורית מגידו: "אנחנו לא רואים באירוע הזה אירוע נימבי, של להרחיק מאיתנו שדה, אלא החלטה אסטרטגית וציונית להפרחת הנגב ולשמירה על העמק…"


ראשי הרשויות הדגישו בפני השר גנץ את החשיבות שבאישור מהיר ככל הניתן של תקציב מדינה ארוך טווח, לשם קידום יציבות פוליטית ותקציבית שתאפשר להתחיל בהקדם האפשרי את העבודות להקמת השדה האזרחי בנבטים.
אייל בצר, ראש מועצת עמק יזרעאל: "צריך החלטה מנהיגותית כי אין אפשרות אחרת פרט נבטים, להקמת שדה תעופה בסדר הגודל הזה. ראשי הרשויות בצפון, במרכז ובדרום, תומכים בהקמת שדה תעופה גדול בדרום ושדה תעופה משלים קטן בחיפה. נכון להיום גם חברי הכנסת, שרת התחבורה ואחרים תמימי דעים שצריך שדה גדול בדרום, המתנגדים היחידים הם חיל האוויר. לכן אנחנו מבקשים ממך לא להסתפק בלשאול אותם מה הם רוצים, אלא לבקש מהם להציג את המשמעויות באם ההחלטה על הקמת השדה בדרום תתקבל. אם השדה לא יקום בנגב זו תהיה איוולת ולא יפתור את הבעיה של המטוסים הגדולים שלא יוכלו להמריא משדה בעמק".
עופר בן אליעזר, ראש המועצה המקומית רמת ישי: "מנהיגות צריכה לקבל עמדות אמיצות שלוקחות אותנו קדימה בראיה אסטרטגית. יש הרגשה שבמקום שחיל האוויר יהיה של הצבא והצבא של העם, התהפכו היוצרות והעם של הצבא. אתה יודע לקבל החלטות ויודע להוביל אותן".
איציק חולבסקי, ראש המועצה האזורית מגידו: "אנחנו לא רואים באירוע הזה אירוע נימבי, של להרחיק מאיתנו שדה, אלא החלטה אסטרטגית וציונית להפרחת הנגב ולשמירה על העמק. שדה בונים ל-100 שנה לפחות ולא צריך ללכת רחוק כדי לדמיין רכבת מקריית שמונה ואילת לנבטים. צריך לשים את המדינה לפני הכל וכאן צריך לשים אותה באותה שורה יחד עם חיל האוויר".
רוביק דנילוביץ, ראש עיריית באר שבע: "יש צורך במהלך אמיץ "בן גוריוניסטי" שמסתכל קודם כל על טובת ישראל. מהלך שלוקח בחשבון שיקולים רבים, לצד השיקולים הביטחוניים. שדה תעופה בנגב יהפוך את הנגב למרכז בינלאומי ויהווה עוגן כלכלי, תשתיתי, תיירותי ותעסוקתי לנגב. כבר בשלב הראשון ייצור השדה ל-10,000 מקומות תעסוקה. לכן אנחנו מבקשים לבצע בחינה אמיתית של כל הנתונים".
עו"ד ניסן בן חמו, ראש עיריית ערד ויו"ר מועצת הנגב: "אנחנו רוצים הזדמנות הוגנת להציג את הנושאים המקצועיים. התחושה שלנו היא שהמטרה סומנה ואנחנו מבקשים את ההזדמנות המקצועית להציג את הדברים כדי שניתן יהיה לקדם את ההחלטה הנכונה למדינת ישראל. אתה רואה כאן קונצנזוס מקיר לקיר, גם רשויות המרכז שסובלות כבר היום תומכות בהקמת נמל התעופה המשלים בנבטים".
טל אוחנה, ראשת מועצת ירוחם: "יש מעט מאוד דרכים לייצר מנועי צמיחה בנגב. יש רק גורם אחד שיכול לעשות זאת וזו הממשלה. דווקא עכשיו, בזו המשמרת, בזו העת. ההתמקמות בצמרת טבלת האבטלה פוגעת בשנים רבות של השקעות, של הצלחות, של צמיחה בעתודת השטח האחרונה של מדינת ישראל. בואו נהיה אמיצים ותכליתיים ונכריע עכשיו איך יראה העתיד הכלכלי כאן. חברי, ראשי הרשויות בנגב הם חבורה ערכית ומסורה שלא תעצור, עד להשגת המטרה- הקמת שדה תעופה משלים בנבטים".
טל אל על, סגן ראש עיריית באר שבע: "אנחנו מסרבים לקבל את האמירה שאין אפשרות להקים שדה בנגב. אנחנו בנגב עושים את הבלתי אפשרי וגם חיל האוויר הגדול והנפלא שלנו מסוגל לעשות את הבלתי האפשרי. בטחון מדינת ישראל יקר לליבנו יותר מכל דבר אחר, ואנחנו לא מתעלמים מצרכי חיל האוויר, אבל לא יכול להיות שנקבל אמירה כאילו שדה בנגב הוא "בלתי אפשרי". זו החלטה מדינית שלך ולא של שום גורם אחר".