רק בגלל הרוח

"מכינה ישראלית" במרחביה של עמותת "דרך כפר" אירחה את יו"ר ועדת הפנים של הכנסת ח"כ מירב בן ארי לשיחה מעוררת השראה. "יכולתן לעבוד חצי שנה לפני הגיוס ולהרוויח כסף, לעשות דברים בשביל החומר. אבל בחרתן ברוח. גם אותי הרוח הובילה לכל מיני מקומות", אמרה בן ארי

ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד), יו"ר הועדה לביטחון פנים, התארחה ביום שני בערב ב"מכינה ישראלית" הקדם צבאית במרחביה לשיחה מרתקת ומעוררת השראה עם החניכות והצוות. "עד היום אני זוכרת איך חזרתי הביתה עם הנשק והמדים, עם הדרגות של הקצונה", סיפרה בן ארי, "והיו חבר'ה בשכונה שלי בנתניה שהסתכלו עליי ואמרו לי 'מה זה, פראיירית'. כמה מכן חוזרות הביתה ואומרים להן אותו דבר?".
"כל פעם", השיבה לה אחת מחניכות המכינה, "אומרים לי שזה בזבוז של שנה".
"אז הנה, את רואה?", השיבה לה בן ארי, "בסוף 'ניצחתי' אותם. את תראי שבסוף גם את תסתכלי אחורה ותנצחי. בעזרת השם, כמו שאת אומרת ואני מסכימה, אבל גם בעזרתך שלך. קחו מפה את המקסימום בלי לחשוש, אתן בחברה טובה".
מכינה ישראלית, שהקימה ומנהלת עמותת "דרך כפר יוזמות חינוך", מיועדת לנערות מאזורי פריפריה חברתית וגיאוגרפית. במהלך שנת המכינה עוברות החניכות, שמגיעות מכל רחבי הארץ, מסלול הכשרה אינטנסיבי, הכולל, בין היתר, הכנה פיזית לשירות דרך מסעות, טיולים ופעילות כושר גופני מוגברת, ולצד זאת העמקה בתכנים שונים ומגוונים: ידיעת הארץ, ציונות, אקטואליה וגם עמידה מול קהל. זו השנה התשיעית לפעולת המכינה, בוגרות שמונת המחזורים הראשונים התגייסו רובן ככולן לתפקידים משמעותיים בצה"ל, וחלקן כבר התקדמו ללימודים אקדמיים וללימודים מקצועיים שונים.
החניכות והצוות לא נותרו אדישות לשיחה עם בן ארי. "למדתי ממירב להיות כל הזמן בעשייה, לא לשבת במקום. לדבר על הדברים החשובים באמת ולשים אותם על סדר היום האישי והציבורי", אומרת דיאנה פואודנן, אחות בוגרת במכינה, "הרגשתי שהיא ממש אוהבת את מה שהיא עושה ומאמינה בו. זה מדרבן גם אותי לשאוף לעשות דברים שאני רוצה ואוהבת ולעשות. בכלל, אני חושבת שהיא נתנה דוגמה לכל הבנות למוטיבציה ולהצבת יעדים גבוהים, והראתה שבהתמדה ובנחישות אפשר להגיע לכל דבר".