פרס "כד החלב" לשנת 2022 יוענק לתכנית הסאטירה "היהודים באים"

הפרס יוענק במסגרת פסטיבל 'שובר מסך' באקדמית עמק יזרעאל. צילום: ארכיון

פסטיבל שובר מסך יתקיים בתאריך בשישי ביוני באקדמית עמק יזרעאל וכמו בכל שנה, סטודנטים מהחוג לתקשורת בוחרים למי יוענק פרס "כד החלב". פרס "כד החלב" על שם מוטי קירשנבאום ז"ל מוענק מדי שנה ליצירה טלוויזיונית או עיתונאית, אשר מלווה את החברה הישראלית ומשפיעה עליה לאורך שנים.
זוכת פרס "כד החלב" לשנת 2022 היא תוכנית הסאטירה הישראלית של תאגיד השידור "כאן", "היהודים באים", הכוללת מערכונים קצרים אודות אירועים מתקופת התנ"ך, הקמת המדינה ואף מימינו. התוכנית משודרת בימים אלו בעונתה החמישית וכוכבי הסדרה מוני מושונוב, יוסי מרשק, יניב ביטון, יעל שרוני, עידו מוסרי, שירה נאור ומעיין בלום מגלמים את הדמויות השונות בצורה איתנה ומצליחים להעלות חיוך וצחוק על פני הצופים, גם כאשר הם מגלמים דמויות המוכרות כ"אויבות" של העם היהודי לאורך ההיסטוריה.
יוצרי וכותבי הסדרה אסף בייזר ונטלי מרכוס זוכים להערכה רבה לאורך השנים על כתיבתם הנועזת והאמיצה. לאורך השנים, לקחו השניים חלק בכתיבת יצירות שונות, בניהן "ארץ נהדרת", "פאודה", "צחוק מעבודה", "זהו זה" ו"מועדון לילה", ובשנת 2015 זכתה התוכנית פרי יצירתם "היהודים באים" ב"פרס האקדמיה הישראלית לטלוויזיה".
התוכנית נכנסת לרשימה המכובדת של זוכי העבר בפרס, המונה את מוטי קרשנבאום ז"ל, "ארץ נהדרת", אילנה דיין, ארז טל, מוני מושונוב, טמירה ירדני, ספי ריבלין ז"ל, גורי אלפי, "גב האומה", "הצינור" ותכנית התחקירים " המקור".
פסטיבל "שובר מסך" מטרתו להציג את עולם התקשורת והטלוויזיה בישראל על במה אחת, בשיתוף אנשי תקשורת וטלוויזיה מובילים, אשר ישתתפו בפאנלים שונים ומרתקים המעסיקים את החברה הישראלית בכלל, ואת העוסקים בתקשורת בפרט.